اختصاص اوراق اقتصادی برای بازآفرینی شهری بافت فرسوده پیرامون چهار حرم متبرکه

به گزارش گالری ابزار زیبا، مجلس در مصوبه ای مقرر کرد بخشی از اوراق اقتصادی اسلامی ریالی شهرداری ها به طرح های قطار شهری و حمل و نقل شهری و بازآفرینی شهری بافت فرسوده پیرامون چهار حرم امام رضا، حضرت معصومه، حضرت عبدالعظیم حسین و شاهچراغ اختصاص می یابد.

اختصاص اوراق اقتصادی برای بازآفرینی شهری بافت فرسوده پیرامون چهار حرم متبرکه

به گزارش گالری ابزار زیبا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس و در جریان آنالیز جزئیات لایحه بودجه سال 98، بند د تبصره 5 این لایحه را به تصویب رساندند که براساس آن حداقل شصت درصد (60%) از سقف اوراق موضوع این بند (هشت هزار میلیارد تومان) به طرح های قطار شهری و حمل و نقل شهری و بازآفرینی شهری بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، حضرت عبدالعظیم حسین (ع) و حضرت احمد بن موسی (ع) اختصاص می یابد.

طبق این مصوبه، تضمین بازپرداخت اصل و سود این اوراق برای اجرای طرح های قطار شهری و حمل و نقل شهری و بازآفرینی شهری بافت فرسوده پیرامون حرم های مطهر به نسبت پنجاه درصد (50%) دولت و پنجاه درصد (50%) شهرداری ها است و تضمین پنجاه درصد (50%) سهم دولت برعهده سازمان برنامه و بودجه کشور است.

به موجب مصوبه قبلی مجلس در بخش درآمدی این بند اجازه داده می گردد شهرداری های کشور و سازمان های وابسته به آنها تا سقف هشت هزار میلیارد تومان اوراق اقتصادی اسلامی ریالی منتشر نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اختصاص اوراق اقتصادی برای بازآفرینی شهری بافت فرسوده پیرامون چهار حرم متبرکه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص اوراق اقتصادی برای بازآفرینی شهری بافت فرسوده پیرامون چهار حرم متبرکه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید