اظهارنظر جنجالی فراستی درباره محسن چاوشی

به گزارش گالری ابزار زیبا، مسعود فراستی با اشاره به شرایط فرهنگی و هنری ایران درباره موسیقی، سینما و ارتباط جوانان با فضای فرهنگی و هنری اظهار نظر کرد.

اظهارنظر جنجالی فراستی درباره محسن چاوشی

به گزارش صبا، مسعود فراستی منتقد سینما در پشت صحنه یکی از ویژه برنامه های نوروزی تلویزیون که برای نوروز 1401 تهیه و فراوری می شود درباره بعضی از موضوعات فرهنگی و هنری و واکنش به حاشیه های که برای پروانه نمایش فیلم سینمایی لامینور به کارگردانی داریوش مهرجویی ایجاد شده بود، بیان کرد: ثابت شد که عجولانه رفتار کرد و برای اظهارنظر اطلاع کافی نداشت. فکر نمی کنم سوءمدیریتی از سمت سازمان سینمایی اتفاق افتاده باشد، چون در آنالیز هایی که من نموده ام چندین بار پروانه نمایش صادر شده بود و حتی تمدید هم شد. (این اظهارنظر مسعود فراستی پیش از انتشار فایل صوتی اخیر مهرجویی است)

فراستی در تحلیل فضای سینما و فعالیت های سازمان سینمایی و وازرت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره تازه مدیریت ها گفت: هنوز اتفاقی تازه و جدی ندیده ام البته یک جشنواره آبرومند برگزار گردید (چهلمین جشنواره فیلم فجر) که البته اساسا شانس آوردند در جشنواره شاهد چند فیلم خوب بودیم در شرایطی که در دوره های گذشته یک فیلم خوب هم به سختی دیده می شد. البته این فیلم های خوب محصول گذشته است و قطعا دستپخت مدیریت تازه در سال های بعد معین می شود.

او در ادامه در واکنش به اخباری که درباره سقوط یک پرفورمر در حوض روغن موزه هنر های معاصر تهران در رسانه ها مطرح شده بود، شرح داد: من اصلا این خبر را نشنیده ام. من 99 درصد خبر هایی را که مردم دنبال می نمایند نه می شنوم و نه می خوانم و فقط در روز 15 دقیقه وقت می گذارم و اخبار مهم حوزه خودم را دنبال می کنم.

مترجم کتاب فانوس خیال با اشاره به شرایط نسل تازه و تمرکز آن ها بر مسائلی که به دردشان نمی خورد، شرح داد: من موافق با این مساله نیستم که نسل تازه جوانان دهه هفتاد و هشتاد با ریشه های فرهنگی و هنری ارتباطی ندارند. من شاگردانی دارم که دهه هفتاد و هشتاد هستند و از نظر فرم و محتوا شرایط قابل قبولی را دارند.

او ادامه داد: اینکه شرایط عمومی نسل تازه با فضای با اصالت فرهنگی و هنری ناآشنا هستند به سوءمدیریت مسئولان فرهنگی کشور برمی شود، زیرا هیچ کس مادرزاد بی فرهنگ و بی هنر نیست. زمانی که استراتژی در حوزه فرهنگی وجود نداشته باشد شرایط مطلوب تر از این نخواهد بود.

فراستی با بیان اینکه آموزش جزو ضعیف ترین ویژگی های مدیریت فرهنگی کشور است، بیان کرد: 30 سال است که در فضای فرهنگ و هنر فعالیت ریشه ای و مستمر انجام نداده ایم.

این منتقد سینما اضافه کرد: البته من هیچ وقت ناامید نیستم. من به آدم ها امیدوارم و نه مسئولان و مدیران کشور. معتقدم جوانان می توانند برای تحول فضای فرهنگی و هنری کشور هر کاری بنمایند و حتی بدون بودجه برترین آثار را خلق نمایند، من امیدوارم به آینده.

فراستی درباره شرایط موسیقی ایران و اینکه آیا خودش موسیقی ایران را دنبال می نماید، گفت: من موسیقی ای که هر روز گوش می دهم موسیقی کلاسیک است و بیش و کم در لانگ شات موسیقی ایران را دنبال می کنم. من موسیقی را که خیلی از دوستان می پسندند گوش نمی دهم، ولی یک نفر را در موسیقی ایران خیلی دوست دارم و دنبال می کنم و آن هم پرواز همای است.

کارشناس برنامه هفت در پایان درباره خواننده ای که عموم مردم و حتی مخاطبان خاص موسیقی سطح موسیقی او را قابل قبول می دانند، مانند تمام نظرات چالش برانگیزی که در حوزه سینما می دهد درباره محسن چاوشی نیز گفت: محسن چاوشی را می شناسم و بعضی از آثار او را دنبال نموده ام و به نظرم سطح موسیقایی او زیر میانه است.

منبع: فرارو

به "اظهارنظر جنجالی فراستی درباره محسن چاوشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارنظر جنجالی فراستی درباره محسن چاوشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید