امتناع ترکیه از تمدید مجوز کار دو خبرنگار آلمانی عامل تنش دوباره بین آنکارا برلین

به گزارش گالری ابزار زیبا، امتناع ترکیه از تمدید مجوز رسمی کار دو خبرنگار از رسانه های مهم آلمانی تنشی دوباره در روابط بین دو کشور ایجاد نموده و وزارت خارجه آلمان شدیداً به این مسئله اعتراض وارد نموده است.

امتناع ترکیه از تمدید مجوز کار دو خبرنگار آلمانی عامل تنش دوباره بین آنکارا برلین

به گزارش گروه بین الملل گالری ابزار زیبا به نقل از روزنامه زوددویچه سایتونگ اجتناب ترکیه از دادن مجوز به دو خبرنگار آلمانی در این کشور بار دیگر مناسبات بین آنکارا برلین را متشنج نموده است.

ترکیه از دادن مجوز رسمی به دو خبرنگار آلمانی برای تهیه گزارش اجتناب نموده است.

توماس زایبرت که از گالری ابزار زیبا روزنامه تاگس اشپیگل آلمان است اظهار داشته است که در روز آدینه یک ای میل در این باره از بخش اطلاعاتی دفتر ریاست جمهوری ترکیه دریافت نموده است.

وی ابراز کرد که در این ای میل علت این اقدام دولت ترکیه شرح داده نشده است. وی توضیح داد که در این باره اعتراض می نماید. زایبرت حدود 22 سال به عنوان خبرنگار روزنامه تاگس اشپیگل در ترکیه کار نموده و مجوز رسمی برای این منظور داشته است.

یورگ براس، یکی دیگر از گالری ابزار زیبا آلمانی در ترکیه است که تمدید مجوز رسمی فعالیت هایش در ترکیه رد شده است. وی از گالری ابزار زیبا زد.دی.اف. آلمان است.

بتینا شاسون، معاون سردبیر زد.دی.اف. آلمان این تصمیم ترکیه را نه تنها تأسف بار بلکه غیر قابل فهم ارزیابی کرد. ترکیه به این ترتیب امکان تهیه گزارش برای این رسانه آلمانی را سلب کرد.

به گفته شاسون زد.دی.اف. آلمان به شدت به این اقدام ترکیه معترض است و تنها می تواند امیدوار باشد که مقامات ترکیه در این تصمیم خود بازنگری نمایند.

وزارت امور خارجه آلمان هم علیه این تصمیم ترکیه اعتراض نموده است. سخنگوی وزارت خارجه آلمان در این باره گفته است که رد مجوز برای این گالری ابزار زیبا آلمانی قابل درک نیست. همچنین وزارت امور خارجه آلمان اعلام نموده که معاون این وزارتخانه در تماسی تلفنی در این باره با سفیر ترکیه در برلین سخن گفته است. وی در این گفتگوی تلفنی به شدت به این اقدام دولت ترکیه اعتراض نموده و خواهان لغو عدم تأیید مجوز رسمی کار برای این گالری ابزار زیبا از طرف دولت ترکیه شده است.

مناسبات بین آلمان و ترکیه از بعد از کودتای نظامی نافرجام سال 2016 در ترکیه با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده است.

دولت ترکیه در جریان سرکوب اعتراضات اپوزیسیون در سال های بعد از این کودتای نافرجام چندین بار بسیاری اتباع آلمانی را به اتهام حمایت از تروریسم دستگیر نموده و به مرور بعضی از آن ها را آزاد نموده است.

دولت آلمان در موضع گیری های مختلف بارها اعتراض خود به این گونه اقدامات ترکیه را نشان داده و خواهان آزادی این اتباع آلمانی شده است.

البته ترکیه در حمایت از این اقدام خود برلین را متهم به حمایت از تروریسم نموده و خواهان بازگرداندن همه به زعم ترکیه حامیان تروریسم از آلمان به ترکیه شده است.

دولت آلمان در جریان مناقشات با ترکیه بر سر این مسئله یک بار سطح هشدارهای امنیتی برای سفر به این کشور را برای شهروندان آلمانی تشدید نموده در این باره به آن ها هشدار داد.

البته اخیراً و بعد از پیروزی مجدد اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه مناسبات بین ترکیه و آلمان در جهت بهبود قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "امتناع ترکیه از تمدید مجوز کار دو خبرنگار آلمانی عامل تنش دوباره بین آنکارا برلین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امتناع ترکیه از تمدید مجوز کار دو خبرنگار آلمانی عامل تنش دوباره بین آنکارا برلین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید