امیر دریادار سیاری: مورد مثبت کرونا در ارتش نداریم ، شرایط پادگان ها بهتر از بیرون است

به گزارش گالری ابزار زیبا، معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: در ارتش اصول بهداشتی کاملاً رعایت شده و بر اساس گزارش بهداشت و درمان، پزشکان مسئول و فرماندهان پادگان ها تا به امروز هیچ مورد مثبتی به ویروس کرونا در ارتش نداریم.

امیر دریادار سیاری: مورد مثبت کرونا در ارتش نداریم ، شرایط پادگان ها بهتر از بیرون است

به گزارش گروه سیاسی گالری ابزار زیبا، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ نماینده و رئیس ستاد ارتش در تبادل نظر با خبرنگار مهر، در مورد اقدامات اجرا شده توسط ارتش برای مقابله با گسترش ویروس کرونا و حفظ سلامت سربازان و کارکنان ارتش با توجه به نگرانی های به وجود آمده در سطح جامعه در رابطه با شیوع کرونا، گفت: برابر اوامذ فرمانده کل ارتش قرارگاه پدافندی زیستی را مدتی قبل تشکیل دادیم و برای پیشگیری از آسیب های این ویروس اقداماتی انجام دادیم.

وی افزود: معاونین هماهنگ نماینده نیرو ها و رؤسای ادارات بهداشت و درمان نیرو ها در قرارگاه پدافند زیستی عضو هستند و در تمامی جلسات حضور دارند و تا کنون اقدامات قرارگاه پدافند زیستی بسیار مؤثر بوده است. دستورالعمل های لازم داده شده و متناسب با سیاست گذاری های ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و وزارت بهداشت و درمان حرکت نموده ایم.

معاون هماهنگ نماینده ارتش با تاکید بر حفظ توان رزمی نیرو های مسلح برای مقابله با تهدیدات احتمالی و تأمین امنیت کشور، توضیح داد: در ارتش می بایست توان رزمی خود را حفظ کنیم، حفظ پادگان ها برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و باید هر جا که لازم شد در مقابل تهدیدات بایستیم.

امیردریادار سیاری افزود: ما کوشش کردیم برای پادگان ها شرایطی ایجاد کنیم که کمترین آسیب را داشته باشیم و اقدامات ما برای این موضوع حذف اجتماعات، ورزش های دسته جمعی صبحگاهی، جلسات، همایش ها، اردوگاه ها، میدان تیر، نماز جماعت و برنامه های دسته جمعی بوده و همچنین برنامه زمانبندی را تعدیل و فراغت سربازان را افزایش داده ایم.

وی با اشاره به اقدامات پزشکی اجرا شده برای ارتقای سطح بهداشت و سلامت محیط های ارتش، ادامه داد: تیم های پزشکی اعم از پزشک کنترل نماینده سلامت نیرو ها و پزشکانی که کنترل زنجیره غذایی را برعهده دارند به صورت تمام وقت کار کنترل را انجام می دهند.

معاون هماهنگ نماینده ارتش تاکید نمود: شستشوی ظروف، فراوری مواد ضد عفونی نماینده، ضد عفونی کردن کل پادگان به صورت مستمر انجام می گردد.

امیردریادار سیاری با بیان اینکه کنترل کارکنان در بدو ورود به پادگان ها در ابتدای صبح انجام می گردد و افراد مشکوک جداسازی می شوند، افزود: بیماران قلبی، دیابتی و سایر بیماران را مرخص نموده ایم. کنترل، نظارت و ارزیابی توسط مسئولین نیرو ها در پادگان انجام می گردد و فرماندهان و مسئولین همراه با گروه های پزشکی در حال نظارت هستند که سطح آسیب پذیری را به حداقل برسانند.

وی گفت: طی بازدیدیی که از مراکز ارتش داشتیم، دیدیم که در آشپزخانه، خبازخانه، سالن غذاخوری، آسایشگاه ها و سرویس های بهداشتی اصول بهداشتی کاملاً رعایت شده و به گزارش بهداشت و درمان ارتش، پزشکان مسئول و فرماندهان پادگان ها تا به امروز هیچ مورد مثبتی به ویروس کرونا در ارتش نداریم.

معاون هماهنگ نماینده ارتش تاکید نمود: با کوشش عزیزان و کنترل، نظارت و توجه خاص به دستورالعمل های پزشکی و با لطف خدا محیط پادگان بهترین محیط در سطح کشور خواهد بود.

دریادار سیاری همچنین در مورد نگرانی خانواده های سربازان و تقاضای مرخصی برای آنها، گفت: به صورت روتین می توانیم با مرخصی موافقت کنیم، اما به هیچ عنوان نمی توانیم کل پادگان را تعطیل کنیم، زیرا سطح دفاعی و امنیتی کشور پایین می آید بنابراین کسانی که مسئول امنیت کشور هستند باید هرچه بیشتر کوشش نمایند، از آسیب پذیری کم نمایند و توان کشور را حفظ نمایند.

وی گفت: فرماندهان و کارکنان ارتش در کنار سربازان وظیفه در داخل پادگان ها هستند؛ کنترل و نظارت می کنیم و همگی در صحنه ها حضور داریم تا دفاع و امنیت کشور حفظ گردد. با اطمینان می توانم بگویم شرایط داخل پادگان ها از بیرون به مراتب بهتر است، اینجا امکانات کافی وجود دارد و نکات بهداشتی رعایت می گردد و شرایط خوب است.

معاون هماهنگ نماینده ارتش با اشاره به اقدامات اجرا شده برای ارتباط بیشتر سربازان با خانواده ها، گفت: اجازه استفاده به سربازان از گوشی های تلفن کارتی به دلیل احتمال آلودگی داده نمی گردد، اما سربازان می توانند در ساعات معین به محل های معین در پادگان مراجعه و با گوشی های همراه شخصی خود با خانواده در ارتباط باشند.

امیردریادارسیاری همچنین به حضور نیرو های مسلح در شورای ملی مبارزه با کرونا اشاره نمود و گفت: با نگاه فرمانده کل ارتش و انتظارات موجود، ارتش وارد عمل شده و یاری های لازم انجام می گیرد. البته ارتش مسئولیت دفاع از کشور را برعهده دارد و از ظرفیت های خود استفاده می نماید، مثلاً ما بیمارستان های هاجر، بعثت، گلستان و بیمارستان شهر رشت را در اختیار مردم قرار داده ایم.

وی افزود: فراوری لباس های یک بار مصرف در خیاط خانه های ارتش انجام می گردد، ماسک و مواد ضدعفونی نماینده فراوری می کنیم و کادر درمانی هر جا که احتیاج باشد وارد عمل می گردد، در بحث آموزش ما آمادگی لازم را داریم، سازمان های ش. م. ه ارتش توانایی انجام ضد عفونی اماکن عظیم را دارد.

معاون هماهنگ نماینده ارتش افزود: ما می توانیم احتیاجمندی های وزارت بهداشت را تأمین و از فشار این چنینی کم کنیم و تمام و کمال با حفظ توان رزمی خود برای این گونه مأموریت ها آمادگی لازم را داریم.

امیردریادار سیاری در پایان گفت: وظیفه ارتش این است که در مقابل هر تهدید در زمین، هوا و دریا بایستد، در شرایط مختلف و بحران ها باید بتوانیم خود را حفظ کنیم تا مأموریت خود را به نحو احسن انجام دهیم، همه کوشش ما بر این است. همه این کنترل ها نظارت ها برای حفظ توان کشور و سلامت مردم است و ان شالله پیروز خواهیم شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "امیر دریادار سیاری: مورد مثبت کرونا در ارتش نداریم ، شرایط پادگان ها بهتر از بیرون است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیر دریادار سیاری: مورد مثبت کرونا در ارتش نداریم ، شرایط پادگان ها بهتر از بیرون است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید