اهداء 13 قطعه اشیاء تاریخی به میراث فرهنگی در کرمان

به گزارش گالری ابزار زیبا، فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اهداء 13 قطعه شی تاریخی با قدمت پیش از تاریخ و هزاره سوم قبل از میلاد به اداره میراث فرهنگی منطقه در کرمان خبر داد.

اهداء 13 قطعه اشیاء تاریخی به میراث فرهنگی در کرمان

به گزارش گالری ابزار زیبا، به نقل از روابط عمومی یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری؛ سردار امیررحمت الهی اظهار کرد: به دنبال تعاملات اجرا شده و اقدامات فرهنگ سازی در زمینه حفاظت بهینه اموال تاریخی فرهنگی، 13 شیء تاریخی توسط مالکان، به اداره میراث فرهنگی منطقه در کرمان اهدا شد.

او با بیان این که برخی افراد بومی شهرستان کهنوج مقادیری اشیاء تاریخی ارزشمند را در اختیار داشتند، در راستای اقدامات پیشگیرانه و فرهنگ سازی در زمینه حفاظت بهینه اموال تاریخی فرهنگی، با جلب اعتماد افراد مذکور، جمعا تعداد 13 قطعه اشیاء تاریخی مانند تبرمفرغی، هاون کوچک سنگی، شیء صدفی تزئینی، کوزه، ظرف سفالی و دیگچه سنگی به پایگاه حفاظت شهرستان اهداء شد.

وی اضافه کرد: به دنبال انجام کارشناسی های فنی اجرا شده از سوی کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، اصالت همه اشیاء کشف شده تایید و قدمت آنها دوران پیش از تاریخ و هزاره سوم قبل از میلاد تخمین زده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اهداء 13 قطعه اشیاء تاریخی به میراث فرهنگی در کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهداء 13 قطعه اشیاء تاریخی به میراث فرهنگی در کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید