این سفینۀ مینیاتوری 20 میلیارد تومان می ارزد!

به گزارش گالری ابزار زیبا، چهل و پنج سال پس از نمایش نخستین فیلم جنگ ستارگان در سال 1977، به تازگی مدلی از یک X-wing Starfighter که در نبرد های پرهیجان فیلم استفاده شده بود، در یک گاراژ پیدا شده است. به زودی این فضاپیمای تخیلی معروف به حراج گذاشته خواهد شد. خانه حراج هِریتیج آن را به عنوان اوج مصنوعات جنگ ستارگان که تا به امروز به بازار راه یافته است معرفی نموده است.

این سفینۀ مینیاتوری 20 میلیارد تومان می ارزد!

به گزارش فرادید، این مدل متعلق به گرِگ جین، هنرمند برجسته جلوه های بصری است که سال گذشته درگذشت. جین در طول زندگی خود مجموعه ای گیرا از یادبود های رسانه ای را جمع آوری کرد و آن ها را تقریباً به طور تصادفی در چندین گاراژ و انباری ذخیره کرد.

ایکس وینگ در صحنه ای از فیلم جنگ ستارگان

جِری چانگ از بستگان نزدیک او به مایکل لِوِنسون از نیویورک تایمز گفته است: مرتب سازی این کلکسیون شبیه گنج یابی بود، چون خود گرگ می دانست جای هر چیز کجاست، اما آن ها سازماندهی نشده بودند.

هیچ کس از X-wing خبر نداشت تا اینکه پاییز گذشته، یک روز چهار دوست برای یاری به مرتب کردن یکی از گاراژ های جین آمدند و چندین جعبه را باز کردند که فقط حاوی مواد بسته بندی بود. اما یک جعبه سنگین تر بود.

جین کوزیکی، مورخ جلوه های بصری که همکار جین بود به کارولین ژیاردینا از هالیوود ریپورتر می گوید: می دانستم حتماً چیزی درون جعبه است، بنابراین با دقت آغاز به باز کردن بسته بندی جعبه کردم و دماغه ایکس خودش را نشان داد. ما چهار نفر فوراً فهمیدیم این مدل واقعی فیلمبرداری است و سپس بزرگی این کشف برای ما آشکار شد. چهار مرد 50 ساله بالا و پایین می پریدند، تلفن هایشان را بیرون آورده بودند و از هر زاویه ای از آن عکس می گرفتند و می گفتند می دونی از کجا اومده؟ و من جواب می دادم نمی دونم!

گِرِگ جین در حال کار بر روی مدلی مینیاتوری مربوط به جنگ ستارگان

مدل تازه کشف شده در کنار صد ها وسیله، لباس، عکس و اقلام دیگر که زمانی متعلق به جین بوده در 14 و 15 اکتبر فروخته خواهند شد. قیمت مزایده X-wing از 400 هزار دلار آغاز خواهد شد.

هیچ کس نمی داند جین چگونه به X-wing دست یافت. این مدل ها به وسیله شرکت Industrial Light & Magic که به وسیله خالق جنگ ستارگان جورج لوکاس تأسیس شد، ساخته شده اند. وقتی استودیو در سال 1978 از دره سان فرناندو کالیفرنیا به منطقه خلیج نقل مکان کرد، شایعاتی در خصوص ناپدید شدن به گوش رسید. اما هیچ چیزی تایید نشد.

این مدل 20 اینچی یکی از چهار قهرمان مینیاتوری فیلمبرداری است که برای نمایش در نما های نزدیک ساخته شده است. سایر مدل های pyro در تعداد بیشتر ساخته شدند، اما ساخته های بسیار ساده تری بودند، چون قرار بود منفجر شوند.

مدل های قهرمان دارای بال های موتوری، رنگ آمیزی دقیق، روشنایی الکتریکی و حتی علائم انفجار و سوختگی ناشی از گرما بودند. آن ها در صحنه هایی که بال ها بسته دیده می شدند، تصویر نمادین باز شدن بال ها و بعلاوه بیشتر نبرد های فضایی ظاهر شدند.

یک X-wing با مقدار کامل که در فیلم 2019 (جنگ ستارگان: اپیزود نهم - ظهور اسکای واکر) استفاده شد، در حال حاضر در موزه ملی هوا و فضای اسمیتسونیان است و طول بال های آن 37 فوت است.

به علت پیشرفت هایی که در جلوه های دیجیتالی اجرا شده است، فیلم ها دیگر مثل گذشته به مدل های مینیاتوری متکی نیستند. اما همانطور که کوزیکی به تایمز گفته است: [جین]متوجه فرم هنری آن ها شده بود و می دانست کسانی که آن ها را ساخته اند هنرمند بوده اند.

منبع: فرارو

به "این سفینۀ مینیاتوری 20 میلیارد تومان می ارزد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این سفینۀ مینیاتوری 20 میلیارد تومان می ارزد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید