7 چیز فوق العاده گران که جف بزوس مالک آن هاست

به گزارش گالری ابزار زیبا، یک سگ ربات، قایق بادبانی 120 متری و مزرعه ای بزرگ چه ربطی به هم دارند؟ جف بزوس، مؤسس شرکت آمازون، مالک تمامی موارد فوق است.

7 چیز فوق العاده گران که جف بزوس مالک آن هاست

به گزارش روزیاتو، در حال حاضر، او در رتبه سوم ثروتمندترین مردان دنیا قرار گرفته است. ارزش دارایی خالص بزوس به طور مداوم تغییر می نماید، اما اکنون حدود 162 میلیارد دلار است.

بزوس علاوه بر سهمش در آمازون (که حدود 10 درصد از آن را در اختیار دارد)، مالک روزنامه واشنگتن پست، فروشگاه عمده مواد غذایی و 420000 هکتار زمین بوده و این تازه بخشی از دارایی های اوست.

این میزان ثروت و افزایش 500 دلاری آن در هر ثانیه، تقریباً غیرقابل تصور است. فردی با این میزان پول چه کارهایی می تواند انجام دهد؟

سوپر قایق بادبانی

بزوس، مالک یک یک قایق تفریحی بزرگ 127 متری با ارزش حدوداً 500 میلیون دلار است. این قایق، یکی از بزرگترین قایق های بادبانی بوده که تا به حال در هلند ساخته شده و دارای چندین عرشه، دکل و حتی یک سکوی هلیکوپتر است.

یک ساعت غول پیکر

بزوس، مبلغ 42 میلیون دلار را برای ساخت یک ساعت غول پیکر در کوه های غرب استان تگزاس آمریکا هزینه نموده است. این ساعت به عنوان ساعت 10000 ساله شناخته شده که ظاهراً نماد تفکر بلندمدت است. برای تحقق این ایده، تنها خرج کردن مبلغ زیادی پول کافی نیست و چنین پروژه عظیمی باید در منطقه ها دورافتاده و به دور از هر گونه توسعه ساخته گردد. ایده پشت ساخت این سازه، دوام طولانی مدت با حداقل احتیاج به نگهداری و تأمین انرژی آن با نور خورشید است.

جت شخصی

جت شخصی 65 میلیون دلاری بزوس شاید به میزان قایق تفریحی او گران نباشد، اما می تواند او را کمی سریع تر به مقصدش برساند. جت گلف استریم G-650ER با هشت صندلی، راحتی فوق العاده ای را در طول سفرها فراهم می نماید.

سگ ربات

بزوس، صاحب یکی از گران قیمت ترین حیوانات خانگی دنیا به قیمت 74500 دلار است. نام این سگ رباتی Spot بوده و به وسیله یک شرکت رباتیک تحت شرکت هیوندای موتور طراحی و ساخته شده است. این سگ ربات، باهوش تر از سگ معمولی بوده و حتی می تواند درها را باز کند.

شرکت موشکی

شرکت فضایی خصوصی بزوس به نام Blue Origin، هدف ایجاد آینده ای را دارد که در آن امکان زندگی و کار در فضا فراهم گردد. او این شرکت را در سال 2000 تأسیس نموده که دارای تأسیسات پرتاب به مساحت 150000 هکتار در غرب استان تگزاس است.

موزه تاریخی

جف بزوس در سرتاسر آمریکا دارایی های زیادی دارد؛ اما شاید یکی از منحصر به فردترین املاک او، موزه نساجی در شهر واشنگتن دی سی باشد. او این ساختمان 2500 متر مربعی را به قیمت 23 میلیون دلار خریده و 12 میلیون دلار برای بازسازی آن هزینه نموده است. داخل این عمارت، یک سالن پایکوبی، 11 اتاق خواب و 25 حمام وجود دارد.

پنت هاوس سه طبقه در منهتن

بزوس به سرعت در حال خرید واحدهای آپارتمانی در 212 Fifth Ave در شهر نیویورک بوده که شامل مجموعه ای باورنکردنی از آپارتمان های مدرن است. او اکنون مالک پنج واحد در این مجموعه، شامل یک پنت هاوس و سه طبقه به ارزش 119 میلیون دلار است.

او در مصاحبه ای در سال 2022 گفته که می خواهد بیشتر ثروت خود را در طول زندگی اش ببخشد. با توجه به اینکه 0.8 درصد از ثروت او می تواند کل هزینه تعمیرات اضطراری پل ها و جاده های ایالات متحده را پوشش داده یا 1.9 درصد آن می تواند یک سال هزینه pre-k (برنامه پیش دبستانی داوطلبانه مبتنی بر آموزش بچه ها زیر پنج سال) همه بچه ها در ایالات متحده را تأمین کند، تأثیر این یاری بشردوستانه غیرقابل تصور است. اما فقط زمان نشان خواهد داد که بزوس چگونه از ثروت چشمگیر خود استفاده خواهد نمود.

منبع: فرارو

به "7 چیز فوق العاده گران که جف بزوس مالک آن هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 چیز فوق العاده گران که جف بزوس مالک آن هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید