برای دیدن این شهرها باید به زیر زمین بروید!

به گزارش گالری ابزار زیبا، با معروف ترین شهرهای زیرزمینی دنیا آشنا شوید

سفر به دنیای زیر زمین تجربه منحصر به فردی است که ما را با جنبه دیگری از تاریخ بشر آشنا می کند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید، تا معروف ترین شهرهای زیرزمینی دنیا را بیشتر بشناسیم.

برای دیدن این شهرها باید به زیر زمین بروید!

1-شهرهای زیرزمینی، نائورس (Naours) فرانسه

این شهر زیرزمینی یکی از بزرگترین شبکه های زیرزمینی شمال فرانسه است که در زمان جنگ های جهانی به عنوان پناهگاه به کار می رفته است. دیوارهای این شهر زیرزمینی شامل یادگارهایی از سربازان هستند که جنبه دیگر جنگ را به ما نشان می دهد. امروزه این شهر زمینی به عنوان گالری در معرض بازدید عموم قرار گرفته است.

2- کوبر پدی (Coober Pedy) استرالیا

کوبر پدی نام شهری در شمال استرالیای جنوبی است که به داشتن بزرگترین معدن عقیق جهان معروف است. این شهر اما معروفیت جالب دیگری دارد. شهر زیرزمینی کوبر پدی، که برای فرار از گرمای 50 درجه ای این شهر، در تابستان ها، ساخته شد. این شهر زیرزمینی شامل کلیسا، هتل ، کتابفروشی، و خانه های مجهزی است که به جز نور خورشید، از تمامی امکانات از جمله آب، برق گاز و حتی استخر برخوردارند!

3-شهرهای زیرزمینی، درینکویو (Derinkuyu) ترکیه

درینکویو، بزرگترین شهر زیرزمینی در کاپادوکیای ترکیه است. وسعت آن به حدی است که می تواند 20 هزار نفر انسان را به راحتی در خود جا بدهد. این شهر زیرزمینی در چندین طبقه ساخته شده است و عمقی در حدود 60 متر دارد. هر طبقه از این شهر زیرزمینی می تواند به طور مجزا با درهای سنگی کاملا بسته شود.

4-کاریز، ایران

شهر زیرزمینی کاریز که در اصل یک قنات 2500 ساله است این روزها معروفیت زیادی پیدا کرده است. یکی از ویژگی های جالب این شهر زیرمینی 45 متری، سقف مرجانی آن است. سقفی مملو از صدف و مرجان هایی با قدمت بیش از 300 میلیون سال، که هرکدام دارای شناسنامه مخصوص به خود هستند. چگونگی انتقال آب های زیرزمینی از این قنات در گذشته، با وجود شیب کم این جزیره، از نکات جالب و قابل تأمل این شهر زیرزمینی است.

5-شهرهای زیرزمینی، دیکشیا چنگ (Dixia Cheng) چین

یک شهر زیرزمینی هیجان انگیز در پکن، که می توانید از طریق درهای مخفی موجود در مغازه ها به آن وارد شوید! شهر زیرزمینی دیکشیا چنگ، به عنوان پناهگاهی برای در امان ماندن از بمباران اتمی در دهه 70 میلادی ساخته شد. از آنجایی که این شهر به منظور دفاع نظامی ساخته شد، به دیوار بزرگ زیرزمینی هم معروفیت دارد.

6- ویلیچکا (Wieliczka) لهستان

معدن نمک شهر ویلیکچا، در جنوب لهستان، به عنوان یکی از قدیمی ترین معادن نمک جهان شناخته ،شده است. این معدن که امروزه به عنوان یک اثر ملی و تاریخی در لهستان به ثبت رسیده است شامل ده ها مجسمه و 4 کلیسای کوچک است که کنده کاری های ظریف و هنرمندانه، جلوه خاصی به نمای داخلی آن بخشیده است.

7-غار ادینبرگ (Edinburgh) اسکاتلند

غار ادینبرگ، بزرگترین سیستم این غار در ادینبرگ است که با افسانه های تاریکی پیوند خورده است! این شهر زیرزمینی از 19 اتاقک تشکیل شده است و گفته میشود در گذشته، محلی برای جمع شدن دزدان و افراد جنایتگار و قایم کردن اجساد بوده است. عده ای باور دارند که ارواح این جنایتکاران همچنان در اتاقک های این غار قرن هجدهمی سرگردانند!

منبع: الی گشت

به "برای دیدن این شهرها باید به زیر زمین بروید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای دیدن این شهرها باید به زیر زمین بروید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید