دنیا زیر ماسک کرونا

به گزارش گالری ابزار زیبا، لبخند تلخ مردم زیر ماسک کرونا هنگام خرید و پرسه در خیابان دیده نمی گردد اما آنچه که جلب توجه می نماید شکل ماسک و غمی است که در چشمانشان وجود دارد.

دنیا زیر ماسک کرونا

به گزارش گالری ابزار زیبا به نقل از ام اس، اکنون خطوط و فاصله هاست که مرز انسانی مرگ و زندگی را مشخص می نماید. حد فاصلی عجیب و غریب که تا به امروز تجربه نشده و تنها به قدم زدن و پرسه در بازارهای خرید منتهی می گردد.

نمی توان از پشت این ماسک ها حالات صورت را به خوبی درک کرد اما غم و کورسوی امید با هم گره خورده است. با ماسک لبخند شما دیده نمی گردد و دنیا نیز شاهد این شادی نخواهد بود.

با این وجود عکاسان تصاویر دیدنی از دنیا با ماسک کرونا را در فضای مجازی منتشر نموده اند. تجربه یک زندگی بیگانه بر کره زمین که مجبور به گذرانش هستیم.

ظهور این ماسک نخستین بار از چین شروع، سپس در کشورهای دیگر آسیایی و در نهایت به اروپا و آمریکا کشیده شد.

اکنون داشته های ما از نشان های بینایی و تجربه هزاره ها تنها از چشمان رهگذران قابل درک است. برای برقراری ارتباط و درک یکدیگر تنها با نگاه به چشم های هم زمینه های مشترکمان را بدست می آوریم. امروز هر نگاه معنی خاص خود و پیامی قوی را داراست.

دانیل مک نیل در کتاب چهره در سال 1998 از اهمیت چهره انسان در طول تاریخ بشری سخن گفته است. حالات صورت در زندگی ما بسیار تاثیرگذار بوده اند. هر چهره شامل خطوط چین و چروک در کنار دهان و شکاف های گونه بر اساس حس درونی فرد حامل پیامی برای شخص مقابل است اما امروز در دنیا کرونایی ما فاقد دریافت این جزئیات هستیم.

کریستی کاولی مشاور تجاری در این باره گفت: ماسک کرونا اکنون مانعی برای برقراری این ارتباط قدیمی است. برداشت های خاصی را ایجاد می نماید. به طور مثال آیا طعنه می زند؟ از دیدن من شادمان است یا ناراحت؟ اکنون لبخند می زند یا بی روح به من نگاه می نماید؟

وی اضافه می نماید: با ماسک کرونایی نمی دانید همه چیز محبت آمیز است یا نه؟ همه خاموشند و این موضوع کسالت آور شده. می توان گفت که چهره ها دروازه هایی است که درون ماست. در ورودی انسانیت و فردیت ما اما با این وجود اکنون زمانی است که با حضور ویروس کرونا به تجربه های جدیدی رسیده ایم و می توان گفت فعلا وضع به همین منوال است.

-

-

-

-

-

-

منبع: ایران آنلاین

به "دنیا زیر ماسک کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیا زیر ماسک کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید