رضایت ترامپ از کودتا در بولیوی و درخواست اقدامی مشابه در ونزوئلا و نیکاراگوئه

به گزارش گالری ابزار زیبا، ترامپ با ابراز رضایت از استعفای اوو مورالس، رئیس جمهور بولیوی، تلویحاً خواستار وقوع کودتای مشابه در ونزوئلا و نیکاراگوئه نیز شد.

رضایت ترامپ از کودتا در بولیوی و درخواست اقدامی مشابه در ونزوئلا و نیکاراگوئه

به گزارش ، به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ضمن ابراز رضایت از کودتا در بولیوی و استعفای اوو مورالس، رئیس جمهور این کشور تلویحاً خواستار وقوع کودتای مشابه در ونزوئلا و نیکاراگوئه نیز شده و مدعی شد زنگ خطر برای دولت های ونزوئلا به ریاست نیکلاس مادورو و نیکاراگوئه به ریاست دنیل اورتگا به صدا درآورده است.

ترامپ مدعی شد: استعفای روز گذشته رئیس جمهور اوو مورالس، لحظه مهمی در نیم کره غربی بود. این تحولات پیام محکمی را به رژیم های نامشروع در ونزوئلا و نیکاراگوئه می دهد که اراده مردم همواره پیروز است.

به دنبال کودتا در بولیوی، اوو مورالس، رئیس جمهور این کشور، استعفای خود را گفت. آلوارو گارسیا لینرا، معاون رئیس جمهور این کشور، نیز پست خود را رها کرد. رئیس جمهور بولیوی که به تازگی از سوی کمیسیون انتخابات این کشور برنده انتخابات ریاست جمهوری اعلام شده بود، به دنبال افزایش اعتراضات به نتایج انتخابات که با سازمان دهی آمریکا اجرا شده بود، مجبور شد از سمت خود استعفا کند. (بیشتر بخوانید)

دولت ونزوئلا در واکنش به استعفای مورالس، کودتا در این کشور را محکوم کرد.

این در حالی است که گروهی از افراد ناشناس به سفارت ونزوئلا در لاپاز، پایتخت دولتی بولیوی حمله کردند.

کریسبیلی گونزالز، سفیر ونزوئلا در بولیوی به خبرگزاری ای بی آی گفت: به رغم اعمال تدابیر امنیتی، عده ای از افراد ناشناس با دینامیت به سفارت ونزوئلا در بولیوی حمله کردند.

خبرگزاری ای بی آی پیش از این با انتشار ویدئویی اعلام کرده بود عده ای از اتباع ونزوئلایی مخالف دولت این کشور که در لاپاز مستقر هستند در تلاش هستند تا ساختمان سفارت را از دست مقامات ونزوئلایی خارج کنند.

به دنبال استعفای رئیس جمهور بولیوی، آشوب، حملات خشونت بار، آتش سوزی و حمله به منازل کارمندان دولت در لاپاز گزارش شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رضایت ترامپ از کودتا در بولیوی و درخواست اقدامی مشابه در ونزوئلا و نیکاراگوئه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضایت ترامپ از کودتا در بولیوی و درخواست اقدامی مشابه در ونزوئلا و نیکاراگوئه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید