روش هایی برای درمان ضعف سیستم گوارش

به گزارش گالری ابزار زیبا، متخصصان طب سنتی بر تغذیه درست و مصرف غذا های ساده و سبک در ماه مبارک رمضان تاکید دارند.

روش هایی برای درمان ضعف سیستم گوارش

متخصصان طب سنتی توصیه می نمایند که قوانین درست خوردن و درست آشامیدن در ماه مبارک رمضان باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد بطوریکه باید فقط در زمان گرسنگی واقعی غذا خورده گردد و روزه داران بیش از سیر شدن دست از خوردن غذا بکشند.

بعلاوه توصیه می گردد که حتماً غذا های ساده مصرف گردد و از مصرف خوردنی های مختلف پشت سر هم خودداری گردد. از خوردن سالاد، ماست، ترشی های زیاد و نوشیدنی های مختلف در کنار غذای اصلی پرهیز و تا جای ممکن از زیتون، هویج پخته و سبزی خوردن استفاده گردد.

از سوی دیگر خوردنی های شیرین مانند شعله زرد، شیر برنج، حلوا، حلوا ارده و… یک وعده غذایی هستند و بهتر است از زیاد خوردن آن ها در کنار دیگر غذا ها بپرهیز گردد.

بعلاوه متخصصان طب سنتی به سلامتی در ماه رمضان تاکید و عنوان می نمایند با توجه به اینکه سیستم گوارش طی روز در حال استراحت است و سطح کار آن پایین می آید و به اصطلاح ضعیف می گردد بنابراین باید تدابیر غذا خوردن بیشتر رعایت گردد و نباید در زمان افطار معده مملو از غذا و نوشیدنی گردد و حتماً توصیه می گردد افطار با یک نوشیدنی گرم همراه با خاکشیر یا خرما باشد. بعد از آن یک فرصت 20 یا 30 دقیقه ای استراحت می دهیم تا غذا وارد گوارش گردد و با این مدل باز کردن افطار دستگاه گوارش آماده می گردد و بعد از آن می توان غذا خورد.

بعلاوه توصیه شده افرادی که کار بدنی زیاد دارند و نمی توانند خیلی تحمل نمایند می توانند نیم ساعت را به 10 دقیقه کاهش دهند.

متخصصان طب سنتی توصیه می نمایند مواد خوراکی چرب، شور، تند و سرخ کردنی باید در وعده افطار در کمترین حد ممکن مصرف گردد و از مصرف خوراکی های گازدار مثل نوشابه و بعضی سبزیجات مثل تره و پیاز پرهیز گردد.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرادید

به "روش هایی برای درمان ضعف سیستم گوارش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش هایی برای درمان ضعف سیستم گوارش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید