سردیس کاردان و دادستان در دانشگاه شهیدبهشتی رونمایی شد

به گزارش گالری ابزار زیبا، سردیس اساتید پیشکسوت علیمحمد کاردان، غلامحسین شکوهی و پریرخ دادستان با حضور شهردار تهران در محل دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی رونمایی شد.

سردیس کاردان و دادستان در دانشگاه شهیدبهشتی رونمایی شد

به گزارش گالری ابزار زیبا، دکتر علیمحمد کاردان دانش آموخته فلسفه و علوم تربیتی از دانشگاه تهران و دانشگاه ژنو سوییس، عضو فرهنگستان علوم و پایه گذار مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری علوم تربیتی و روان شناسی بوده که در سال 1386 درگذشت. دکتر غلامحسین شکوهی نیز دانش آموخته دانشگاه تهران و سوییس، پدر علم تعلیم و تربیت ایران، چهره ماندگار رشته تعلیم و تربیت و نخستین وزیر اموزش و پرورش بعد از انقلاب اسلامی بوده و دکتر پریرخ دادستان دانش آموخته سوییس است و به عنوان مادر روانشناسی نوین در ایران، چهره ماندگار جمهوری اسلامی ایران و برگزیده جایزه فارابی شناخته می گردد.

بر طبق گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم نکوداشت و رونمایی از سردیس اساتید پیشکسوت علوم تربیتی و روانشناسی با عنوان یاد یار مهربان که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار گردید، با بیان اینکه توجه به فعالیت دانشمندان بومی بسیار موثر است، گفت: امروز که به دانشگاه آمده ام، نمی توانم این حس را منتقل نکنم که روزهایی که مشغله زیادی دارم دلم برای دانشگاه تنگ می گردد. هر چند که به صورت حداقلی کلاس هایی دارم، فضای دانشگاه و آموزش و پژوهش با هیچ چیز قابل جبران نیست.

وی اضافه کرد: زمانی که ما دانشجو بودیم برای رشته خودمان به تمام نقاط ایران سفر کردیم تا نوع معماری در شهرهای مختلف ایران را مطالعه کنیم، اما امروز دانشجویان این کار را نمی نمایند. به هر حال توسعه فناوری عمق دانش را برای دانشجویان ما کم نموده است.

شهردار تهران بر ایجاد ساز و کاری برای شناساندن بیشتر بزرگان ایران به دانشجویان تاکید نمود و گفت: ما در کنار ارج نهادن به کسانی که هم اکنون دیگر در کنار ما نیستند، باید دانشمندان حاضر را نیز تکریم کنیم. از جمله آقای پرفسور یوسف ثبوتی که شخصیت برجسته ای در فیزیک کشور محسوب می شوند.

حناچی با ذکر خاطره ای در این مورد این شخصیت مطرح کرد: سفیر وقت ما در فرانسه تعریف می کرد که یک روز حزب پیروز فرانسه بعضی چهره های بین المللی و همچنین سفرا را دعوت نموده بود که ایشان بین سفیر آمریکا و بیل گیتس نشسته بودند. بیل گیتس از ایشان پرسید شما از کدام کشور هستید که وی با اشاره به سفیر آمریکا گفت از کشوری که این آقای سفیر و رییس وی آن را محور شرارت می خواند؛ یعنی ایران. بیل گیتس گفت از سیاست اطلاعی ندارم اما از ایران دوستی به نام پروفسور ثبوتی دارم.

حناچی در انتها گفت: خوب است ما هم به پاسداشت دانشمندان کشورمان کاری کنیم؛ وقتی در دین ما پیامبر (ص) میفرماید علم را بیابید حتی اگر در چین باشد، خوب است ما هم به عالمان و دانشمندان مان ارج بنهیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "سردیس کاردان و دادستان در دانشگاه شهیدبهشتی رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردیس کاردان و دادستان در دانشگاه شهیدبهشتی رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید