سگ ها از گرگ ها باهوش تر هستند؟، عکس

به گزارش گالری ابزار زیبا، سگ ها از گرگ ها موجودات تکامل یافته تری هستند اما آیا از گرگ ها باهوش تر نیز هستند؟

سگ ها از گرگ ها باهوش تر هستند؟، عکس

تینا مزدکی- حداقل 15000 سال پیش، سگ ها از گروه هایی از گرگ های خاکستری تکامل یافته اند. اما آیا این بدان معناست که سگ های امروزی باهوش تر از اجداد خود هستند؟

به گفته کارشناسان، پاسخ منفی است. اما این بدان معنا نیست که گرگ ها از سگ ها باهوش تر هستند. جولیان بروئر، محقق موسسه توسعه انسانی ماکس پلانک در آلمان، به لایو ساینس گفت: شما هرگز نمی گویید سگ ها یا گرگ ها [باهوش تر] هستند، زیرا همواره می گوییم که هر دو با محیط خود سازگار هستند.

شناخت حیوانات با طیفی از مهارت ها سنجیده می گردد که معمولاً به دو دسته تقسیم می شوند: شناخت اجتماعی، یا مهارت هایی که یک فرد با حیوانات دیگر دارد، و شناخت غیراجتماعی، یا اینکه حیوانات چگونه دنیای فیزیکی اطراف خود را پردازش و دستکاری می نمایند. به گفته بروئر، گرگ ها و سگ ها مهارت های شناختی متفاوتی دارند که متناسب با سبک زندگی خاص آنهاست.

او گفت: شما فقط باید آن مهارت های شناختی را جداگانه در نظر بگیرید.

یکی از رایج ترین آزمایش هایی که برای میزان گیری شناخت در سگ ها و گرگ ها استفاده می گردد، تست اشاره است. در یک مطالعه در سال 2021، محققان دو فنجان را وارونه روی یک میز گذاشتند که زیر یکی از آنها غذا پنهان شده بود. سپس، آنها 44 توله سگ را مأمور کردند که با دادن نشانه هایی مانند اشاره یا خیره شدن به فنجان یا قرار دادن یک بلوک در کنار آن، غذا را پیدا نمایند. پس از تکرار تمرین با 28 توله گرگ، این تیم متوجه شد که سگ ها دو برابر بیشتر از پسرعموهای گرگشان غذا پیدا می نمایند.

هانا سالومون، انسان شناس تکاملی پسا دکتری در دانشگاه دوک، گفت: این نشان می دهد که به نظر می رسد چیزی ذاتی تر در خصوص شناخت سگ وجود دارد که آنها را قادر می سازد تا بتوانند این نوع وظایف اشاره کردن را درک نمایند و قصد پشت حرکات افراد را درک نمایند.

در یک مطالعه در سال 2017، گروه متفاوتی از محققان، از جمله بروئر، آزمایشی را راه اندازی کردند که در آن یک فنجان غذا را تکان دادند. هم سگ ها و هم گرگ ها فنجان را با غذا یکی کردند. اما زمانی که محققان یک فنجان خالی را تکان دادند، گرگ ها سر جای خود ماندند، در حالی که سگ ها همچنان در پی آن بودند. بروئر گفت: این نشان می دهد که گرگ ها درک بهتری از دلیل و معلول نسبت به سگ ها دارند.

او گفت: گرگ ها با محیط خود و با جنگلی که باید در آن شکار نمایند، سازگار هستند. آنها مسئول غذای خود هستند؛ آنها آن را فقط به وسیله انسان دریافت نمی نمایند. بنابراین درک چیزی در خصوص علیت که در آن مطالعه نشان دادند برای آنها بسیار ساده است.

منبع: livescience

  • سر و کله مار غول پیکر پس از زلزله پیدا شد/ عکس

  • موجود سیاه عجیبی که در ساحل پیدا شد/ عکس

227227

منبع: خبرآنلاین

به "سگ ها از گرگ ها باهوش تر هستند؟، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سگ ها از گرگ ها باهوش تر هستند؟، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید