مصالح ساختمانی

آنالیز انواع عایق های رطوبتی برای روف گاردن با تامین 24

هنگام ساخت روف گاردن باید از عایق رطوبتی مناسب جهت ایزولاسیون بام بهره ببرید. عایق های رطوبتی معمولاً برای آب بندی استفاده می شوند و در دراز مدت از نمزدگی سازه جلوگیری می نمایند. در حال حاضر انواع عایق های رطوبتی ایزوگام، نانو، فایبرگلاس و پلاستیک در...

21 اسفند 1402

غارهای سه گانه و معبد بان مسیتی، جاذبه شگفت انگیز چابهار

چابهار بندری که به دلیل آب و هوای بهاری اش به این نام خوانده می شود یکی از شگفت انگیزترین بنادر ایران است. این شهر که در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان واقع شده لقب تنها بندر اقیانوسی ایران را نیز دارد. اگرچه چابهار به دلیل قرار گرفتن در منطقه آزاد در...

17 بهمن 1402

سگ ها از گرگ ها باهوش تر هستند؟، عکس

سگ ها از گرگ ها موجودات تکامل یافته تری هستند اما آیا از گرگ ها باهوش تر نیز هستند؟

8 آبان 1402

هنر ذخیره کردن: وقتی ذخیره کردن بازی چیزی فراتر از چک پوینت و ذخیره اتوماتیک است

در سال هایی که صنعت بازی در حال شکل گیری بود، همچنان که دستگاه های آرکید جای خود را به کنسول های خانگی دادند، داستان ها نقش پررنگ تری در بازی ها پیدا کردند و بدین ترتیب بازی ها طولانی تر شدند. این دو عامل، یعنی اضافه شدن خط داستانی و طولانی تر شدن بازی ها،...

12 خرداد 1402

چگونگی دریافت پاداش صرفه جویی برق به وسیله مشترکان ، نحوه محاسبه تعرفه های برق خانگی

سخنگوی صنعت برق گفت: پاداش 10 کیلووات ساعت صرفه جویی سال جاری برای مشترکان کم مصرف، برابر با 40 کیلووات ساعت سال گذشته است و بنابراین سال جاری انگیزه بیشتری برای مشترکان وجود دارد تا بتوانند در این طرح مشارکت بیشتری داشته باشند.

2 خرداد 1402

موتور ME16 سایپا و تفاوت های آن با TU5 پلاس ایران خودرو

موتور ME16 روز قبل طی مراسمی در گروه خودروسازی سایپا رونمایی شد. بسیاری بر این باورند که این قوای محرکه نو سایپا، همان TU5 پلاس ایران خودرو است. اما حقیقت آن است که موتور ME16 تفاوت های زیادی با نمونه ایران خودرویی دارد.

30 فروردین 1402

پارتیشن اداری فریم لس؛ انتخابی مناسب برای تمام فضاها

پارتیشن اداری نوعی دیوار موقت با ظاهری شکیل است که برای ایجاد فضای اختصاصی، درست کردن اتاقک های کوچک و کاربردی و تقسیم بندی اتاق ها و سالن های بزرگ کاربرد دارد. استفاده از این دیوایدرها به کاهش هزینه های بازسازی ساختمان یاری زیادی می نماید. انواع مختلفی...

25 اسفند 1401

خشک شدن بستر رودخانه کر رازهای دو سازه آبی را برملا ساخت

ایلنا/ براساس خبر و گزارش های واصله، خشک شدن بستر رودخانه کر رازهای دو سازه آبی را برملا ساخت.

3 اسفند 1401

گشت و گذار در زیباترین روستاهای تاریخی اسپانیا

سفر به اسپانیا با جذابیت های خاص خودش همراه است. این کشور جالب که طبیعتی بکر و ویژه را به گردشگران ارائه می دهد همیشه یکی از مقاصدی است که آژانس های مسافرتی بر روی آن تمرکز دارند به این ترتیب شاید بد نباشد اگر اسپانیا را به عنوان مقصد تورهای نوروزی آینده...

15 دی 1401

اقیانوس بزرگ مریخ واقعیت دارد؟ ، رقابت سیاره سرخ و زمین بر سر پذیرایی از حیات

مطالعات نشان می دهد که امکان حیات در مریخ پیش از سیاره زمین وجود داشته و احتمالا زمانی سطح سیاره سرخ را اقیانوسی بزرگ و به عمق 300 متر تا یک کیلومتر پوشانده بوده است.

8 آذر 1401

زمان آلوده کردن محیط زیست و در رفتن تمام شد

علی سلاجقه گفت: در زمینه مسائل زیست محیطی کشور، زمان آلوده کردن محیط زیست و در رفتن تمام شده است.

6 آذر 1401

یک میلیون تن سیمان امروز در بورس کالا عرضه می گردد

تهران (پانا) - در پی کوشش گسترده دولت برای حذف قیمت گذاری دستوری، تالار سیمان بورس کالای ایران امروز (شنبه، 25 دی ماه) میزبان عرضه یک میلیون و 19 هزار و 234 تن سیمان است.

10 اسفند 1400

فراوری کاغذِ سنگ در فاروج در گرو صدور پروانه بهره برداری

خبرنگاران/خراسان شمالی مدیر صنعت، معدن و تجارت فاروج گفت: با انجام فراوری آزمایشی واحد کاغذ سازی فاروج، فراوری انبوه کاغذِ سنگ در گرو تسریع در صدور پروانه بهره برداری است.

13 آذر 1400

کاربردهای سفیده تخم مرغ در خانه داری

سلامت خبرنگاران : راه حل های غیرآشپزی برای استفاده از سفیده تخم مرغ را در ادامه بخوانید.

15 آبان 1400

سه کلیسای ایرانی ؛ کوچکترین کلیساهای دنیا ، عکس

خیلی از افراد وقتی کلیسای کوچکی را در شهری می بینند، دوست دارند آن را خاص ترین و منحصربه فردترین کلیسا بدانند. استفاده از ویژگی ترین تنها برای کلیسا نیست. بلکه انگار داشتن یک ویژگی منحصر به فرد، می تواند جاذبه ای برای آن مکان ایجاد کند.

28 خرداد 1400

بزرگ ترین حمله سایبری تاریخ چگونه آمریکا را دچار آسیب جدی امنیتی کرد؟

داستان از جایی شروع شد که شرکت امنیت سایبری فایر آی که مشتریان بسیاری در حوزه نظامی، امنیتی، مالی و دولتی دارد، متوجه شد مورد حمله قرار گرفته و اطلاعاتش به سرقت رفته است.

16 بهمن 1399

سهم 40 درصدی پارس جنوبی در فراوری بنزین کشور

به گفته مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، در حالی ظرفیت فراوری گاز ایران از پارس جنوبی در هفت سال گذشته 2.5 برابر شده که بخشی از میعانات گازی به عنوان خوراک به پالایشگاه ستاره خلیج فارس ارسال و 40 درصد بنزین مورد احتیاج کشور از حوزه پارس جنوبی تأمین می گردد.

26 آذر 1399

در آخرین روز رقابت ها آمریکا شاهد چه تحولاتی بود؟

در فاصله یک روز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دو نامزد اصلی این رقابت بار دیگر به یکدیگر تاختند. ترامپ می گوید نتایج باید سه شنبه اعلام گردد، بایدن هم می گوید نباید گذشت ترامپ این انتخابات را بدزدد.

14 آذر 1399

آتشکده چهارقاپی؛از بناهای شگفت انگیز استان کرمانشاه، عکس

آتشکده چهارقاپی یا به معنی چهار در، از جمله آتشکده های دوره ساسانی است که در شهر مرزی قصرشیرین از توابع استان کرمانشاه قرار گرفته است.

12 آذر 1399