صندوق مسکن در لایحه بودجه سال آینده نداریم

به گزارش گالری ابزار زیبا، محمدرضا رضایی کوچی گفت: وزارت راه و شهرسازی برای تامین مسکن جهت ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور اقدام خود را به خوبی انجام داده است.

صندوق مسکن در لایحه بودجه سال آینده نداریم

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای ساخت دو میلیون واحد مسکونی مشکل زمین وجود ندارد توضیح داد: بانک ها نیز اعلام آمادگی کردند که تسهیلات بانکی 18 درصد را تخصیص دهند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تاسیس صندوق ملی مسکن برای اجرای این قانون اضافه کرد: قرار بود دولت منابعی را در این صندوق تعریف کند که تلفیقی از منابع بانکی 18 درصد، تسهیلات قرض الحسنه دولت در این صندوق و دارای سود بانکی 10 تا 12 درصد باشد، تا مردم از این ظرفیت و تسهیلات بانکی در حوزه مسکن استفاده نمایند.

وی بعلاوه گفت: متاسفانه دولت در صندوق مسکن برای سال 1401 چیزی را پیش بینی ننموده است و چیزی به نام صندوق در بودجه سال آینده نداریم.

رضایی کوچی اضافه کرد: توافقی که با سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و کمیسیون عمران صورت گرفت، قرار است برای صندوق ملی مسکن منافعی تعریف گردد که این منابع حداقل باید 50 هزار میلیارد تومان باشد تا بتواند به اجرای قانون جهش و فراوری مسکن یاری کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر من یا دولت اشتباه نموده یا فراموش نموده که در این زمینه در لایحه بودجه سال آینده کل کشور هیچ منبعی را در نظر نگرفته است.

وی اضافه کرد: قرار است خلاء عدم تخصیص منابع بانکی به موضوع مسکن در سال 1401 در کمیسیون عمران آنالیز و به وسیله صحن علنی برای تصویب ارائه گردد.

رضایی کوچی بعلاوه در مورد فرایند اجرای قانون جهش و فراوری مسکن که بر اساس آن سالانه باید یک میلیون واحد مسکونی در کشور احداث گردد گفت: من از این فرایند راضی نیستم، این انتظاری که ما داشتیم برآورده نشده و متاسفانه فرایند اجرای و هماهنگی بخش های مختلف کُند است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی در این زمینه کوشش های خود را انجام می دهد، اما انتظاری که به عنوان مجلس و کمیسیون عمران داشتیم و اراده جدی که باید وجود داشته باشد صورت نگرفته است.

وی بعلاوه گفت: مجلس کار نظارتی خود را با دعوت از وزیر راه و شهرسازی برای ارائه گزارش در این زمینه انجام خواهد داد، در کوشش هستیم تا دستگاه های اجرایی یک سرعتی به برنامه های خود جهت اجرای این قانون صورت دهند.

منبع: تسنیم

منبع: تجارت نیوز

به "صندوق مسکن در لایحه بودجه سال آینده نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق مسکن در لایحه بودجه سال آینده نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید