طرز تهیه خورش به

به گزارش گالری ابزار زیبا، خورش به یکی از خوش های مجلسی و خوشمزه ایرانی است که می تواند یک انتخاب خوشمزه و مناسب برای مهمانی ها باشد. طرز تهیه خورش به پیچیدگی خاصی ندارد و اگر تا به حال این غذا را درست نکرده اید، جای نگرانی نیست. ما در این مطلب از مجله خبرنگاران قصد داریم تا به معرفی دستور پخت خورش به بپردازیم.

طرز تهیه خورش به

خورش به یکی از غذاهای معروف و فصلی ایرانی است. پیشنهاد داده می گردد تا این غذا را با به تازه بپزید تا طعم به بیشتر در خورش غالب گردد. با ما همراه باشید تا طرز پخت خورش به را برای شما توضیح دهیم.

طرز تهیه خورش به

خورش به یکی از خورش های خوشمزه و در عین حال مقوی ایرانی است که هواداران زیادی هم دارد. در ادامه به طرز تهیه خورش به برای 4 نفر خواهیم پرداخت. مواد لازم به توضیح زیر است :

  • به : 2 عدد (بزرگ)
  • پیاز : 2 عدد (میانه)
  • آلو خورشی : 10 عدد
  • شکر : 1قاشق غذاخوری
  • روغن مایع : به میزان لازم
  • گوشت خورشی : 400 گرم
  • آب لیمو ترش : 1 قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی : 1 قاشق غذاخوری
  • ادویه ها : نمک، فلفل سیاه و زردچوبه (به میزان کافی)

در ابتدا پیاز را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد کنید. قابلمه ای بردارید و روی شعله قرار دهید و سپس روغن را به کف قابلمه بریزید. بعد از این که روغن کمی داغ شد، پیازهای نگینی را به قابلمه اضافه می کنیم. به پیازهای در حال تفت خوردن، به میزان لازم زردچوبه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تمام پیازها با زردچوبه به خوبی مخلوط شوند.

اضافه کردن گوشت

در این مرحله باید گوشت خورشی خود را شسته و به صورت تکه تکه های کوچک خرد کنیم، دقیقاً باید مانند گوشت خورش قیمه باشند. بعد از این که گوشت خورشی خود را شستیم و به تکه های مربعی کوچک تقسیم کردیم وقت آن است تا گوشت را به قابلمه اضافه کنیم. گوشت را به پیاز های تفت خورده اضافه نموده و کمی فلفل سیاه (اگر مایلید) و 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به قابلمه خود اضافه می کنیم و سپس به خوبی با یکدیگر مخلوط می کنیم.

توجه داشته باشید که اضافه کردن رب گوجه فرنگی در این غذا کاملاً اختیاری بوده و بر اساس سلیقه است. شما می توانید رب گوجه فرنگی را اضافه نکنید و این دستوری اضافی در طرز تهیه خورش به است. اما اضافه کردن رب گوجه فرنگی به خورش به باعث می گردد تا خورش شما طعمی بهتر بگیرد.

تفت دادن گوشت را تا زمانی که گوشت به طور کامل سرخ گردد ادامه دهید. برای این که متوجه شوید که گوشت شما سرخ شده یا خیر، باید به رنگ گوشت دقت کنید. اگر گوشت سرخ گردد، رنگ آن تغییر می نماید. بعد از این که گوشت های درون قابلمه شما سرخ شد باید نسبت به حجم قابلمه و مواد داخل آن آب جوش به آن اضافه کنید. حال بگذارید تا گوشت خورش شما بر روی حرارت ملایم بپزد.

اضافه کردن به، به خورش

در طول مدت زمانی که گوشت روی حرارت ملایم در حال پخته شدن آن است، باید به سراغ اصل ماجرا یعنی به بروید. به را شسته و به شکل های مکعبی خرد کنید. توجه داشته باشید که به از اصلی ترین مواد این خورش است، بنابراین نباید آن را خیلی ریز خرد کنید. زیرا به در طول پخت، له شده و ممکن است دیگر در خورش احساس نگردد. بنابراین باید به ها را به میزان میانه خرد کنید تا زیر دندان حس گردد.

بعد از این که گوشت به طور کامل پخته شد، به ها را با کمی نمک به خورش اضافه کنید. حرارت شعله زیر قابلمه را ملایم نموده و به مدت 45 دقیقه بگذارید تا خورش شما روی شعله باقی بماند. آلو خورشی را نیز به مدت 15 دقیقه در آب سر می گذاریم تا خیس بخورد. سپس در 15 دقیقه پایانی به خورش اضافه می کنیم. هنگامی که خورش به غلظت کافی برسد، خورش شما آماده سرو خواهد بود.

نکات طرز تهیه خورش به

اضافه کردن رب گوجه فرنگی در این غذا کاملاً اختیاری است. می توانید رب را اضافه نکنید. اما رب گوجه فرنگی باعث طعم بهتر در خورش به شما می گردد. بعلاوه می توانید به جای اضافه کردن گوشت گوساله و گوسفندی به خورش به، می توانید از گوشت مرغ یا گوشت بوقلمون برای طبخ این غذا بهره ببرید.

جمع بندی

خورش به یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی است که دستور پخت پیچیده ای نیز ندارد و می توانید با خواندن این دستور طرز تهیه، این خورش خوشمزه را درست کنید. در این مطلب از مجله گالری ابزار زیبا طرز تهیه خورش به را برای شما توضیح دادیم.شما می توانید مواد لازم برای تهیه خورش به را از گالری ابزار زیبا تهیه کنید.

منبع: اسنپ مارکت

به "طرز تهیه خورش به" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خورش به"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید