فیبر نوری آسیاتک به شهر سمنان رسید

به گزارش گالری ابزار زیبا، روز پنج شنبه 12 بهمن ماه، پروژه فیبر نوری آسیاتک در شهر سمنان راه اندازی شد تا شهروندان سمنانی امیدوار باشند 6 ماه بعد به اینترنت پرسرعت خواهند رسید.

فیبر نوری آسیاتک به شهر سمنان رسید

روابط عمومی آسیاتک در خبری گفت پروژه حفاری و فیبرکشی شهر سمنان با حضور مدیرعامل این شرکت و مسئولان شهری و استانی، آغاز شده است.

آسیاتک در پروژه توسعه شبکه فیبر نوری (FTTX) شهر سمان می خواهد 110 کیلومتر حفاری و کابل کشی انجام دهد تا نهایتا 50 هزار خانوار و صدها کسب وکار در این شهر به اینترنت فیبر نوری پر سرعت دسترسی داشته باشند.

براساس پیش بینی آسیاتک، مردم سمنان در تابستان سال آینده، طعم اینترنت چند صد مگابیتی و حتی 1 گیگابیتی را خواهند چشید. همین طور، فعالان تجاری، شرکت ها و کسب وکارها نیز می توانند چنین اینترنت سریعی را برای زیرساخت های خود به کار بگیرند.

فیبر نوری آسیاتک سمنان، چهارمین شهر این استان بعد از شهرهای گرمسار، مهدی شهر و دامغان است.

شامل دو سرویس مالی برای کاربران کم مصرف و خانگی و سرویس حرفه ای برای کاربران تجاری، گیمرها، یوتیوبرها و تولیدکنندگان محتوا است.

آسیاتک علاوه بر سمنان، در 8 استان دیگر نیز پروژه فیبر نوری را دنبال می کند که در برخی استان ها مانند مازندران به مرحله اتصال خانه ها به اینترنت و ارائه سرویس رسیده است.

استان های دیگری که این شرکت فیبر نوری می دهد شامل کرمانشاه، زنجان، لرستان، فارس، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و تهران هستند.

کلا آسیاتک در این پروژه ها باید 1 میلیون و 400 هزار خانوار را زیر پوشش سرویس اینترنت FTTH ببرد ولی برآورد مدیران این شرکت تا سال 1404 حدود است.

آسیاتک دقیقا یک ماه پیش نیز پروژه را کلید زد.

منبع: شبکه چی

به "فیبر نوری آسیاتک به شهر سمنان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیبر نوری آسیاتک به شهر سمنان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید