قانونگذار آمریکایی: ترکیه را از ناتو اخراج کنید

به گزارش گالری ابزار زیبا، قانونگذار آمریکایی و نامزد دموکرات سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهان اقدام کنگره این کشور در اخراج ترکیه از ناتو شد.

قانونگذار آمریکایی: ترکیه را از ناتو اخراج کنید

به نقل از صفحه رسمی فیس بوک کمیته ملی ارامنه آمریکا، تولسی گابارد این قانونگذار کنگره روز گذشته (دوشنبه) پیش نویس لایحه ای را به مجلس نمایندگان آمریکا ارائه داد که در آن خواهان اخراج ترکیه از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شده است.

در این لایحه ضمن مطرح کردن بعضی اتهامات علیه آنکارا عنوان شده است که ترکیه آشکارا از جمهوری آذربایجان در مناقشه قره باغ حمایت می نماید.

کمیته ملی ارامنه آمریکا نیز بیان کرد که جنگنده های اف -16 ترکیه در حملات در قره باغ و قلمرو ارمنستان حضور داشته اند این در حالی است که رئیس جمهور آذربایجان این مسئله را رد نموده است.

اوضاع در منطقه قره باغ از ششم مهر (27 سپتامبر) متشنج شده و ارمنستان و جمهوری آذربایجان یکدیگر را به شروع جنگ متهم نموده اند. به رغم گذشت بیش از 10 روز از اجرای توافق آتش بس میان باکو و ایروان در نشست مسکو، طرفین درگیری به حملات خود ادامه داده و یکدیگر را به هدف گیری مناطق غیرنظامی متهم نموده اند.

همزمان با تداوم درگیری ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان، اعضای شورای امنیت سازمان ملل ضمن آنالیز مناقشه قره باغ خواهان اجرای توافق آتش بس و احترام طرفین به آن شدند.

دو طرف درگیر در مناقشه قره باغ از تداوم تبادل آتش پراکنده میان طرفین طی شب گذشته و صبح سه شنبه در مرزهای این منطقه خبر دادند اما صدای انفجار و حمله هوایی در مرکز قره باغ شنیده نشد.

در همین حال خبرگزاری ارمنستانی آرمن پرس و خبرگزاری فرانسه گزارش داد که اعضای شورای امنیت سازمان ملل اواخر روز گذشته در خصوص لزوم تضمین اجرای آتش بس در قره باغ گفتگو کردند.

اعضای شورای امنیت همچنین از ایروان و باکو خواستند تا به توافقنامه آتش بس جدید میان طرفین احترام بگذارند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "قانونگذار آمریکایی: ترکیه را از ناتو اخراج کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانونگذار آمریکایی: ترکیه را از ناتو اخراج کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید