مراجعان مجتمع های قضایی البرز نوبت الکترونیکی بگیرند

به گزارش گالری ابزار زیبا، رئیس کل دادگستری استان البرز خاطرنشان کرد که مراجعان برای حضور در مجتمع های قضایی استان نوبت الکترونیکی بگیرند.

مراجعان مجتمع های قضایی البرز نوبت الکترونیکی بگیرند

به گزارش گالری ابزار زیبا آنلاین به نقل از ایرنا، حسین فاضلی هریکندی اضافه نمود: از امروز 19 اسفند هرگونه مراجعه به واحدهای قضایی به جز در موارد ضروری با اخذ نوبت ممکن است و مراجعان پس از اخذ نوبت به وسیله سایت به بر اساس وقت های معین شده به واحدهای قضایی مراجعه نمایند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات اجرا شده دادگستری استان برای مقابله با شیوع کرونا گفت: در مورد زندانیان قرنطینه سه لایه تشکیل شده و کلیه ورودی و خروجی های زندانیان بر اساس تدابیر اتخاذشده موردبررسی دقیق قرار می گیرد.

رئیس کل دادگستری البرز ادامه داد: در مورد مراجعان به دادگستری نیز کوشش شده جز در موارد ضروری از احضار متهم و یا اصحاب دعاوی به دادسرا و محاکم خودداری گردد.

فاضلی هریکندی با اشاره به راه اندازی سامانه الکترونیکی خدمات قضایی گفت: اصحاب دعوا، وکلا و یا نمایندگان قانونی تنها به وسیله مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی می توانند اقدام به طرح دعوا یا ارائه لایحه و ادله نمایند.

وی اضافه نمود: با استناد به بند پنج بخشنامه معاون اول قوه قضائیه، اوقات رسیدگی در پرونده های حقوقی که حسب نظر شعبه مربوطه حضور اصحاب دعوی لازم است تجدید شده و در سایر موارد با اخذ لایحه، رسیدگی و اتخاذ تصمیم خواهد شد؛ همچنین در مورد دعاوی جدید حقوقی و خانواده، اوقات رسیدگی برای بعد از فروردین ماه 1399 معین خواهد شد.

رئیس شورای قضایی استان البرز در مورد اقدامات اجرا شده برای کارکنان قضایی واداری نیز متذکر شد: برای رسیدگی به پرونده ها و شکایات جدید، شعب خاصی از دادسراهای سطح استان در نظر گرفته شده و بر اساس بخشنامه ابلاغی معاون اول قوه قضائیه مقرر شد سایر قضات دادسرا و نیز در محاکم حقوقی، کیفری، خانواده و تجدیدنظر در صورت تمایل بتوانند با هماهنگی مدیران واحدهای قضایی برای انجام امور محوله ازجمله رسیدگی به پرونده های معوق، اقدام به دورکاری نمایند.

وی ادامه داد: به کلیه مدیران ستادی، روسا و دادستان های حوزه های قضایی استان تأکید شده است، ضمن فراهم کردن بستر خدمات الکترونیک و غیرحضوری برای مراجعان، در صورت ضرورت به منظور دورکاری کارکنان قضایی واداری با رعایت اصل عدم تأخیر درروند ارائه خدمات قضایی، اقدام نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "مراجعان مجتمع های قضایی البرز نوبت الکترونیکی بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراجعان مجتمع های قضایی البرز نوبت الکترونیکی بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید