مروری بر مهم ترین خبرهای مراسم رونمایی گلکسی نوت 10 سامسونگ

به گزارش گالری ابزار زیبا، شب گذشته سامسونگ با برگزاری یک مراسم پر سروصدا از گلکسی نوت 10 رونمایی کرد که برخلاف همواره، این بار شاهد چند مدل مختلف هستیم که مهم تر از همه مدل استاندارد و مدل پلاس است. در کنار آن، باید به قلم S Pen مبتنی بر بلوتوث و ژیروسکوپ هم اشاره کنیم. علاوه بر این، فقدان جک هدفون از مواردی است که توجهات زیادی را جلب نموده است. در ادامه به مهم ترین خبرهای این مراسم می پردازیم.

مروری بر مهم ترین خبرهای مراسم رونمایی گلکسی نوت 10 سامسونگ

گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس

همانطور که می دانید، سامسونگ دو مدل اصلی از گلکسی نوت 10 را معرفی نموده است. هر دو مدل از نمایشگر AMOLED، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، شارژ بی سیم و سه دوربین اصلی، واید و تله فوتو بهره می برند. مدل استاندارد گلکسی نوت 10 که البته همچنان بزرگ تر از گلکسی اس 10 است، محتوا را در نمایشگر 6.3 اینچی نمایش می دهد و اندازه نمایشگر نوت 10 پلاس هم به 6.8 اینچ می رسد. مدل پلاس به لطف وجود دوربین ToF می تواند محیط و اشیاء اطراف گوشی را به صورت سه بعدی اسکن کند.

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، در بدنه گلکسی نوت 10 دیگر اثری از جک هدفون دیده نمی گردد و سامسونگ هدفون مبتنی بر کابل USB-C در جعبه آن ها قرار داده است. برای خرید دانگل آن هم باید 10 دلار بپردازید. قیمت پایه گلکسی نوت 10 و مدل پلاس به ترتیب از 949 دلار و 1099 دلار شروع می گردد و از تاریخ 23 آگوست روانه بازار خواهند شد.

بهره گیری قلم S Pen از بلوتوث، ژیروسکوپ و شتاب سنج

قلم S Pen گلکسی نوت 10 بازطراحی شده و حالا می تواند به وسیله بلوتوث به دیگر گجت ها هم متصل گردد. از دیگر امکانات آن می توانیم انعطاف پذیری بیشتر برای تبدیل دستخط به متن با پشتیبانی از زبان های گوناگون اشاره کنیم. این قلم دارای ژیروسکوپ و شتاب سنج است و به همین خاطر به وسیله حرکت دادن آن می توان کارهای مختلفی مانند تغییر حالت دوربین و جلو و عقب کردن ویدیوهای یوتیوب انجام داد.

مدل 5G گلکسی نوت 10

سامسونگ مدل 5G هر دو مدل گلکسی نوت 10 را ساخته ولی برای بازارهای بین المللی، تنها مدل 5G مبتنی بر نوت 10 پلاس عرضه می گردد و مدل مبتنی بر نوت 10 استاندارد مختص کشور کره جنوبی است. قیمت پایه مدل 5G گلکسی نوت 10 پلاس که از 256 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد، 1300 دلار است.

قابلیت DeX برای کامپیوترهای مک و ویندوزی

قابلیت DeX مشخصه ای است که پرچم داران سامسونگ را به نوعی کامپیوتر دسکتاپ بدل می نماید و حالا به لطف نسخه جدید آن، می توان به جای اتصال گوشی به مانیتور، آن را مستقیما به کامپیوتر ویندوزی یا مک وصل کرد. همچنین سامسونگ به وسیله همکاری با مایکروسافت، سازگاری بین گلکسی نوت 10 و ویندوز را افزایش داده تا کاربران بتوانند راحت تر از گذشته ارتباط بین این دو سیستم را برقرار نمایند. مایکروسافت همچنین گفته که ویندوز به زودی می تواند به وسیله قابلیت DeX، تماس های تلفنی را هم پشتیبانی کند.

لپ تاپ گلکسی بوک اس

در یک رونمایی غیرمنتظره، سامسونگلپ تاپ گلکسی بوک اس را معرفی کرد. این لپ تاپ از نمایشگر لمسی 13.3 اینچی و تراشه اسنپ دراگون 8cx بهره می برد و عمر باتری آن به 23 ساعت می رسد؛ ضمناً باید خاطرنشان کنیم که این لپ تاپ مبتنی بر ویندوز 10 است. از دیگر امکانات آن نباید پشتیبانی از LTE را از قلم بیندازیم و به همین خاطر می توان آن را یک گوشی غول پیکر دارای کیبورد و تاچ پد در نظر گرفت. به وسیله پورت USB-C شارژ می گردد و در دو رنگ خاکستری و صورتی روانه بازار می گردد. سامسونگ اعلام نموده که این لپ تاپ در ماه سپتامبر با قیمت 999 دلاری عرضه می گردد.

مدل Under Armour گلکسی واچ اکتیو 2

چند روز قبل سامسونگ از ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو 2 رونمایی کرد و شب گذشته، شاهد معرفی مدل مخصوصی از آن موسوم به Under Armour بودیم. این ساعت هوشمند 309 دلاری در زمینه نظرات بر فعالیت های ورزشی از امکانات زیادی بهره می برد و جزییات فعالیت ها را به اپلیکیشن MapMyRun منتقل می نماید. این ساعت در دو مدل 44 و 40 میلی متری عرضه می گردد و هر دو مدل مبتنی بر آلومینیوم هستند.

برنامه های سامسونگ برای حرکت در راستای اهداف سازمان ملل

شب گذشته سامسونگ اعلام نمود که اپلیکیشنی به نام Global Goals در گلکسی نوت 10 به صورت پیش فرض نصب شده تا کاربران بتوانند از اهداف توسعه پایدار سازمان ملل آگاهی بیشتری پیدا نمایند و مبالغی برای اهدافی مانند مبارزه با فقر، بهبود ارتباط اینترنت، آموزش و دیگر موارد این چنینی جمع آوری گردد. این اپلیکیشن در دسترسی سایر گوشی های سامسونگ هم قرار می گیرد. همچنین سامسونگ اعلام نموده بخشی از درآمد حاصل از فروش لوازم جانبی خود را به این برنامه سازمان ملل اهدا می نماید.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "مروری بر مهم ترین خبرهای مراسم رونمایی گلکسی نوت 10 سامسونگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مروری بر مهم ترین خبرهای مراسم رونمایی گلکسی نوت 10 سامسونگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید