معرفی مقرون به صرفه ترین تا لوکس ترین اقامتگاه های جام جهانی قطر

به گزارش گالری ابزار زیبا امروز بیست و دومین دوره از مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر آغاز می گردد و بسیاری از عاشقان فوتبال و ورزش خود را آماده تماشای این تورنمنت بزرگ نموده اند. پیش بینی می گردد در جام جهانی قطر تعداد قابل توجهی از ایرانیان برای حمایت از تیم ملی ایران به این کشور سفر نمایند و در ورزشگاه های جام جهانی قطر حضور پیدا نمایند. بنابراین ما در خبرنگاران تصمیم بر این گرفتیم برای کسانی که دوست دارند از نزدیک شاهد این رویداد ورزشی بزرگ باشند اطلاعات ضروری و لازم را تهیه کنیم.

معرفی مقرون به صرفه ترین تا لوکس ترین اقامتگاه های جام جهانی قطر

در ادامه این مطلب، به اقامتگاه های قطر در جام جهانی می پردازیم. طبعا جهانگردانی که برای حضور در ورزشگاه ها به این کشور سفر می نماید، احتیاج به اقامتگاه دارند که جزئیات اقامتگاه های قطر را در جام جهانی برایتان شرح می دهیم.

انواع اقامتگاه های قطر برای جام جهانی 2022

قبل از هر چیزی باید درباره انواع اقامتگاه های قطر در جام جهانی 2022 صحبت کنیم. همانطور که در مطلب هایا کارت که تهیه آن یکی از الزامات حضور در جام جهانی قطر هست اشاره کردیم. جهانگردان موظف هستند پس از تهیه بلیط جام جهانی اقامتگاه مدنظرشان را برای حضور در قطر معین نمایند. طبق سایت رسمی جام جهانی قطر، این کشور 4 نوع اقامتگاه برای جهانگردان بین الملی تدارک دیده است که شامل موارد زیر می گردد. شرحات، ویژگی و بازه قیمتی هر کدام از این اقامتگاه ها در تیتر های بعدی گفته شده است.

  1. کابین های کشتی کروز
  2. هتل
  3. آپارتمان و ویلا
  4. اقامتگاه های کابین شکلی به نام Fan Villages

اقامت در کشتی های کروز در جام جهانی قطر

در این که قرار است قطر با حجم بی سابقه ای از جهانگرد خارجی روبرو گردد هیچ شکی نیست. در این راستا دولت قطر برای برطرف مشکل اقامتگاه، اقدام جالبی انجام داده است و دو کشتی کروز را که روی هم حدود 4000 کابین دارد، برای میزبانی از جهانگردان فراهم نموده است. این کشتی ها در بندر دوحه قرار دارند و میزبان مسافران بین المللی خواهند بود. ام اس سی پوزیا (MSC Poesia) و ام اس سی ورلد یورُپ (MSC World Europa) نام این دو کشتی کروز است.

قیمت و امکانات کشتی های کروز

ام اس سی ورلد یورپ نسبت به کشتی کروز ام اس سی پوزیا کلاس بالاتری دارد و یک کشتی 5 ستاره محسوب می گردد درحالی که ام اس سی پوزیا یک کشتی کروز 4 ستاره است و امکانات کمتری دارد. البته هر دو این کشتی های کروز لوکس هستند و امکانات تفریحی بسیار خوبی دارند، اما در مقایسه با یک دیگر MSC World Europa لوکس تر و البته گران تر است.

در ادامه مقایسه این دو کشتی کروز و امکانات شان گفته شده است، اما پیش از آن بد نیست کمی از قیمت آن ها بدانیم. اقامت در کشتی کروز MSC Poesia از 640 ریال قطر و کشتی کروز MSC World Europa از 1240 ریال قطر شروع می گردد.

معینات کلی و امکانات کشتی کروز ام اس سی پوزیا (MSC Poesia): ظرفیت 1265 کابین، 3 استخر شنا، مرکز اسپا، سینما در کنار استخر، زمین تنیس و بسکتبال، 4 رستوران و 15 بار.

معینات کلی امکانات کشتی کروز ام اس سی ورلد یورپ (MCS World Europa): ظرفیت 2633 کابین، 6 استخر شنا، مرکز اسپا، مرکز خرید و اوت لت، 13 رستوران مختلف و بیش از 30 بار.

هتل های قطر برای جام جهانی 2022

هتل ها، متداول ترین و انتخاب اول هر جهانگردی برای مسافرت محسوب می شوند. در قطر جهانگردان می توانند انتظار هتل های 3 تا 5 ستاره را داشته باشند. هتل هایی که بازه قیمتی بسیار متنوعی دارند و شامل هتل های محلی قطر و هتل های زنجیره ای از برنده های مطرح بین المللی می شوند. به نقل از سایت میزبانی فیفا هتل های قطر برای جام جهانی از قیمت 1200 ریال قطر شروع می گردد.

توجه داشته باشید که پیش از رزرو هتل باید شماره بلیط خود را برای تائید شرایط وارد کنید. همانطور که در مطلب نحوه تهیه بلیط جام جهانی اشاره شد، اولین قدم برای حضور در ورزشگاه های جام جهانی قطر خرید بلیط است، سپس اقدام برای دریافت هایا کارت و معین کردن اقامتگاه. بنابراین در زمان برگزاری جام جهانی قطر جهانگردانی که قصد سفر و رزرو هتل در قطر را دارند باید بلیط تهیه نموده باشند.

آپارتمان و ویلا قطر در جام جهانی 2022

یکی دیگر از گزینه های اقامت در قطر هنگام برگزاری بازی های جام جهانی، آپارتمان و ویلاست. این گزینه اقامتی برای کسانی که علاقه ای به اقامت در هتل ندارند یک جایگزین مناسب می تواند باشد ضمن اینکه تنوع بسیار بالاتری هم نسبت به هتل ها دارند. هزینه اقامت در آپارتمان و ویلاهای قطر در زمان جام جهانی، حدودا از 300 ریال قطر شروع می گردد و بسته به نوع آپارتمان، موقعیت و امکاناتی که دارد تا 3200 ریال قطر (قیمت پایه) هم می تواند هزنیه داشته باشد. مانند هتل و سایر اقامتگاه های قطر، برای رزرو آپارتمان و ویلا نیز باید کد بلیط خود را وارد کنید.

اقامتگاه های مالی در جام جهانی قطر

سفر به قطر، تهیه بلیط جام جهانی و هزینه خورد و خوراک در این کشور برای عده ای به قدری زیاد خواهد بود که تصمیم بگیرند از اقامتگاه های لوکس و حتی معمولی صرف نظر نمایند و در مالی ترین گزینه های ممکن سکونت نمایند. Fan Villages همانطور که گفته شد اقامتگاه های کابین شکلی هستند که متراژ پایینی دارند، فقط از امکانات اساسی برخوردارند. بعلاوه تمامی آن ها در اطراف و حومه قطر قرار گرفته اند، اما به وسیله تاکسی و سیستم حمل و نقل عمومی (رایگان در روزهای مسابقه) به شهر و ورزشگاه ها دسترسی دارند. در آخر این اقامتگاه های کابین شکل ظرفیت دو نفر را دارند و قیمت آن ها از شبی 740 ریال قطر شروع می گردد.

اقامتگاه های لوکس قطر در جام جهانی

در مقابل اقامتگاه های کابینی، هتل های فوق لوکسی هستند که با نام Holiday Homes معرفی شده اند. هتل های لوکس و البته گران قیمتی که از امکانات بسیاری بهره مند هستند و هر آن چیزی که برای یک محل اقامت بی نقص در فکر تان پدیدار می گردد را می توانید در این هتل ها پیدا کنید. هتل هایی که کمترین قیمت آن ها از 2500 ریال قطر شروع می گردد و تا 12000 ریال قطر (قیمت پایه) ادامه پیدا می نمایند.

در ادامه تصاویری از این اقامتگاه های لوکس آورده شده است، اما به اختصار می توان گفت باشگاه بدنسازی، استخر مخصوص بزرگسالان و بچه ها، فضا با متراژ زیاد، وای فای رایگان از جمله امکانات این نوع اقامتگاه ها هستند.

چگونه برای جام جهانی قطر اقامتگاه رزرو کنیم؟

برای این سوال، دو جواب کلی وجود دارد؛ نخست اینکه اگر به وسیله تورهای جام جهانی اقدام نموده باشید، نوع و اطلاعات دقیق اقامتگاه شما معین شده است. روش دوم برای کسانی است که مستقل برای اقامت در قطر در زمان بازی های جام جهانی در کوشش هستند. این دست از افراد ابتدا باید بلیط بازی های خود را خریداری نمایند و سپس در سایت Qatar2022.qa اقامتگاه مورد نظرشان را رزرو نمایند. این سایت زیر نظر دولت قطر و فیفا فعالیت دارد و بعلاوه تمامی اطلاعات مورد نظر جهت آنالیز یک اقامتگاه را می توانید در این سایت پیدا کنید. توجه داشته باشید که اگر از این طریق اقدام به تهیه اقامتگاه نموده اید، باید در نهایت اطلاعات اقامتگاه رزرو شده را نیز در هایا کارت وارد کنید.

سخن پایانی

فقط یک مرحله از فروش بلیط این مسابقات به جای مانده است و بهتر است هرچه زودتر خود را آماده کنید. رزرو اقامتگاه در جام جهانی قطر هم یکی از مراحل شرکت در این تورنمنت پرطرفدار است. در آخر امیدوار هستیم که در مطلب معرفی انواع هتل و اقامتگاه های قطر در جام جهانی اطلاعات لازم را به شما داده باشیم.

منبع: دنیای سفر

به "معرفی مقرون به صرفه ترین تا لوکس ترین اقامتگاه های جام جهانی قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مقرون به صرفه ترین تا لوکس ترین اقامتگاه های جام جهانی قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید