هشدار درباره خطر استفاده غلط از دستگاه فشارخون ، با هر بازوبندی فشار خون را میزان نگیرید!

به گزارش گالری ابزار زیبا، نیویورک پست در گزارش جدیدی به نقل از متخصصان علوم پزشکی جانز هاپکینز آورده است: دستگاه استاندارد فشارسنج که در اغلب مطب ها استفاده می گردد ممکن است برای سلامتی خطرناک باشد.

هشدار درباره خطر استفاده غلط از دستگاه فشارخون ، با هر بازوبندی فشار خون را میزان نگیرید!

به گزارش گالری ابزار زیبا، متخصصان بر اساس مطالعه منتشرشده در مجله جاما اینترنال مدیسین هشدار می دهند که بازوبند فشارسنج های استاندارد یا معمولی، عدد درستی را نشان نمی دهد زیرا بیماران برای اندازه گیری فشار خون به بازوبندهای متفاوتی نیاز دارند، مثلا بعضی افراد نیازمند بازوبندهای بزرگ تر هستند.

در تشخیص بیماری هایی مانند فشار خون بالا که عامل اصلی بیماری های قلبی در سراسر دنیا است، خواندن دقیق عددِ فشارسنج، اهمیت بسزایی دارد.

بنابر توصیه های بالینی برای این منظور باید از بازوبندهای مناسب با سایز دور بازوی افراد بهره ببرید. با این حال، پزشکان اغلب از بازوبندهای اندازه میانه استفاده می نمایند. این معمولا تنها اندازه موجود برای دستگاه های فشارسنج خانگی است.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز، فشار خون 195 فرد بزرگسال با اندازه دور بازوی متفاوت را آنالیز کردند.

در این مطالعه فشار خون شرکت نمایندگان پس از دو دقیقه پیاده روی و با استفاده از سه سایز بازوبند و به صورت تصادفی اندازه گیری شد؛ اندازه معمولی و استاندارد، اندازه متناسب و سایز سوم که خیلی کوچک یا خیلی بزرگ بود.

متخصصان دریافتند کسانی که به بازوبند کوچک نیاز داشتند، فشار خون پایین را نشان دادند. در عوض کسانی که به بازوبند بزرگ یا خیلی بزرگ نیاز داشتند در صورت استفاده از بازوبند نامتناسب، تشخیص فشار خون بالا با خطاهای آشکار داشتند.

دکتر تامی بردی، سرپرست این تیم تخصصی در این باره گفت: ما از این همه اختلاف شوکه شدیم و اصلا انتظار این اندازه تفاوت را نداشتم.

در نهایت، متخصصان به این نتیجه رسیدند که رویکرد سنتی و مشابه برای سنجش فشار خون همه افراد، پزشکان را گمراه می نماید و توصیه های پزشکی نادرستی را در پی خواهد داشت.

این گروه پژوهشی توصیه کرد که باید درباره پیامدهای تشخیص نادرست فشار خون و بعلاوه ضرورت استفاده از بازوبندهای فشارسنج مناسب، هم به بیماران و هم به پزشکان آموزش داد.

به گزارش ایندیپندنت، افرادی که می خواهند فشار خون خود را کاهش دهند باید ورزش، برنامه غذایی سالم، کاهش وزن و ترک سیگار را در صدر لیست فعالیت های روزمره خود قرار بدهند.

منبع: همشهری آنلاین

به "هشدار درباره خطر استفاده غلط از دستگاه فشارخون ، با هر بازوبندی فشار خون را میزان نگیرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره خطر استفاده غلط از دستگاه فشارخون ، با هر بازوبندی فشار خون را میزان نگیرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید