هوش مصنوعی و گوشی های قدیمی هوآوی به کمک جنگل ها می آیند

به گزارش گالری ابزار زیبا، هوآوی در راستای مسئولیت های محیط زیستی خود، گوشی های از رده خارج و فناوری های هوش مصنوعی خود را در اختیار گروهی قرار داده که با استفاده از آن می توانند نظارتی هوشمندانه بر جنگل و مبارزه با قطع غیرمجاز درختان داشته باشند.

هوش مصنوعی و گوشی های قدیمی هوآوی به کمک جنگل ها می آیند

Rainforest Connection (به اختصار RFCx) گروه تازه تأسیسی است که ایده آن ها توجه هوآوی را به خود جلب کرد و نتیجه آن شکل گیری همکاری با هدف محافظت از جنگل ها در برابر جنگل خواران شده است.

RFCx با جمع آوری اسمارت فون های از رده خارج و اعمال تغییرات کم، از آن ها به عنوان گوش شنوای جنگل استفاده می کنند و به صورت لحظه ای صدای قسمت های مختلف جنگل را پایش می کنند. این ایده کاربردی توجه هوآوی را جلب کرده و همکاری هوآوی و RFCx در راستای حفظ جنگل ها آغاز شده است.

اسمارت فون های مورد استفاده در این طرح، به طور دائم مشغول ارسال داده های صوتی ضبط شده از جنگل هستند و از این راه به حفظ جنگل ها در برابر قطع غیرقانونی درخت ها کمک می کنند.

به گفته یکی از زیست شناسان فعال در RFCx، روزانه بیش از 200 هزار ساعت داده صوتی از این جنگل ها جمع آوری می شود. نظارت بر این حجم بالای داده حدوداً به 60 سال زمان احتیاج دارد. بنابراین نظارت نیروی انسانی امری غیر ممکن است.

در این مرحله از کار هم هوآوی با هوش مصنوعی به کمک این گروه آمد. سیستم Huawei Cloud با پردازش لحظه ای تمام این اطلاعات قادر است در صورت تشخیص صدایی مشکوک، به عنوان مثال صدای اره برقی یا ماشین حمل چوب، در لحظه محیط بانان را از جزئیات اتفاق باخبر کند و با ارسال محل تخلف، به آن ها کمک کند تا در سریع ترین زمان ممکن، اقدام لازم را انجام دهند.

تاکنون مساحتی بالغ بر 2500 کیلومتر مربع (چیزی در حدود 200 هزار استادیوم فوتبال) از جنگل های کاستاریکا با استفاده از اسمارت فون های قدیمی هوآوی تحت پوشش این طرح درآمده اند. هوآوی همچنین سرویس Huawei Cloud را به منظور آپلود و نگهداری از این اطلاعات در اختیار RFCx قرار داده است.

از طرف دیگر تیم توسعه دهندگان هوش مصنوعی هوآوی پس از خاتمه مراحل توسعه، به بررسی اولین مدل اختصاصی هوآوی برای پردازش داده ها پرداختند که نتیجه آن، بهبود چشمگیر این سیستم در مقایسه با نمونه قبلی مورد استفاده بود. هوآوی با افزایش دقت این سامانه توانسته به محافظت بهتر از جنگل ها کمک شایانی کند.

منبع: همگردی

به "هوش مصنوعی و گوشی های قدیمی هوآوی به کمک جنگل ها می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی و گوشی های قدیمی هوآوی به کمک جنگل ها می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید