پاکستان درگیر موج سوم کرونا و تداوم بی احتیاطی مردم

به گزارش گالری ابزار زیبا، جولان موج سوم شیوع ویروس کرونا در سراسر پاکستان به ویژه کرونای نوع انگلیسی ادامه دارد، درحالی که طی چند هفته اخیر آمار مرگ و میر بیماران و مبتلایان به این ویروس رکورد شکسته است، همزمان بی توجهی مردم پاکستان به مقررات بهداشتی به شدت دولت این کشور را نگران نموده است.

پاکستان درگیر موج سوم کرونا و تداوم بی احتیاطی مردم

میزان تلفات ناشی از ابتلا به بیماری کووید-19 در شهرهای مختلف پاکستان به آمار چهار ماه گذشته برگشته و همزمان آمار روزانه ابتلا به این بیماری نیز به نزدیک 5 هزار نفر رسیده است.

در روزهای اخیر دست کم یکصد بیمار مبتلا به ویروس کرونا تنها در طول 24 ساعت جان خود را از دست دادند، آماری که پس از دسامبر 2020 در پاکستان بی سابقه بود و تشدید شیوع بیماری کووید-19 باعث شده تا عدد قربانیان این بیماری در این کشور سه رقمی گردد.

مسوولان پاکستانی به شدت نگران پیامدهای شیوع موج سوم کرونا در این کشور هستند که به گفته عمران خان نخست وزیر، کرونا نوع انگلیسی عامل اصلی این موج در پاکستان است.

عمران خان که از بی توجهی مردم به مقررات بهداشتی و عدم اجرای موثر محدودیت های کرونایی در شهرهای مختلف پاکستان عمیقا ابراز نگرانی نموده، هشدار داد که شرایط فعلی شیوع کرونا نوع انگلیسی به مراتب خطرناک تر و کشنده تر نسبت به شرایط گذشته است.

دولت پاکستان طی روزهای اخیر محدودیت های هوشمند جدیدی در شهرهای مختلف اعمال نموده و هم اکنون 10 شهر به ویژه در ایالت پنجاب، تردد وسایل حمل و نقل عمومی ممنوع و برگزاری تجمعات از جمله فعالیت تالارهای عروسی نیز برای 2 هفته ممنوع شده است.

همچنین نقض مقررات بهداشتی در شهرهای مختلف پاکستان به ویژه عدم استفاده از ماسک با مجازات روبرو شده و نهادهای مجری قانون طی روزهای اخیر صدها نفر را به دلیل نداشتن ماسک به صورت بازداشت و جریمه کردند. همزمان بسیاری از مراکز خرید و عرضه خدمات نیز به دلیل اقدامات خودسرانه و نقض قانون، پلمپ و مجوز فعالیت آنان باطل شده است.

کارشناسان بهداشتی در پاکستان از فرایند کند ایمن سازی (واکسیناسیون) ابراز نگرانی نموده و از دولت این کشور خواسته اند که در خرید واکسن کرونا و اجرای سریع واکسیناسیون در شهرهای مختلف کوشش کند، زیرا با این روش سرعت شیوع موج سوم ویروس کاهش پیدا می نماید.

وزارت بهداشت پاکستان همزمان ضمن اعلام سفارش های جدید این کشور برای خرید واکسن کرونا، بیان کرد: دیروز و امروز (پنجشنبه) تقریبا یک میلیون دوز واکسن چینی کرونا از نوع سینوفارم و کانسینو خریداری و به پاکستان منتقل شده است.

به گفته مقامات پاکستانی، این کشور تا اواسط ماه جاری (آوریل) بیش از 4 میلیون دوز واکسن کرونا خریداری و طرح واکسیناسیون را در کشور گسترش خواهد داد.

پاکستانی ها هفتم اسفند ماه گذشته یکسالگی شیوع بیماری کووید-19 در این کشور را سپری کردند. از آن موقع تا امروز دست کم 672 هزار و 931 نفر به این ویروس مبتلا شده و 14 هزار و 530 نفر از بیماران کرونایی نیز جان باخته اند.

گزارش منابع رسمی در پاکستان از افزایش فشار بر کادر درمانی و اشباع ظریفت بیمارستان در شهرهای مختلف این کشور از جمله اسلام آباد، لاهور، کویته و پیشاور خبر می دهد.

طی 24 ساعت گذشته ابتلای 4 هزار و 974 نفر در مناطق مختلف پاکستان به ویروس کرونا ثبت شد و 98 نفر از بیماران نیز جان خود را از دست دادند. در چنین شرایطی مسوولان بهداشت پاکستان نگران افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا و چالش درمان بیماران هستند.

نخست وزیر پاکستان هرگونه اعمال محدودیت های مطلق و یا تعطیلی شهرها برای جلوگیری از شیوع کرونا را غیرممکن و به ضرر معیشت کشور به ویژه قشر ضعیف جامعه دانسته و از مردم خواسته است تا با پیروی از تمهیدات بهداشتی و استفاده از ماسک، از هرگونه نقض محدودیت های کرونایی اجتناب نمایند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "پاکستان درگیر موج سوم کرونا و تداوم بی احتیاطی مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان درگیر موج سوم کرونا و تداوم بی احتیاطی مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید