یک گونه جدید باکتریایی از خانواده پلنوکوکاسه شناسایی شد

به گزارش گالری ابزار زیبا به نقل از مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، دکتر سید مجید تولیت گفت: گونه از جنس Planomicrobiu طی مطالعات بنیادین روی اکوسیستم های طبیعی ایران، از تالاب میقان در استان مرکزی جداسازی شد.

یک گونه جدید باکتریایی از خانواده پلنوکوکاسه شناسایی شد

وی اضافه کرد: تالاب کویری میقان در 15 کیلومتری شمال شرقی اراک و جنوب غربی داوودآباد قرار گرفته است؛ وسعت تالاب حدود 25000 هکتار است که شامل دریاچه با سه جزیره در وسط، قسمت کویری و دشت های اطراف می گردد. این تالاب دارای ویژگی های بوم شناسی خاصی است، از جمله اینکه سالانه تعداد زیادی از پرندگان مهاجر را در خود جای می دهد که در میان آنها برخی از گونه های نادر و حمایت شده دیده می شوند.

سرپرست مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران اضافه کرد: مطالعه جمعیت گیاهی و جانوری تالاب تا حدود زیادی صورت گرفته است؛ مع الوصف آنالیز جمعیت میکربی گزارش نشده بود لذا این مرکز با هدف آنالیز فلور میکربی و یافتن میکروارگانیسم های توانمند با پتانسیل های بیوتکنولوژیک طرح تحقیقاتی خود را روی منطقه مذکور شروع کرد.

به گفته وی، شناسایی این گونه به صورت کامل با همکاری مؤسسه DSMZ آلمان انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به پتانسیل های بیوتکنولوژیک اعضای خانواده Planococcaceae از جمله فراوری آنزیم های هیدرولازی، بیوسورفکتانت ها و سایر متابولیت های ارزشمند، امید است اینسویه ذخیره ارزشمندی برای مطالعات کاربردی آینده فراهم آورد.

وی گفت: باکتری شناسایی شده با نام علمی Planomicrobium iranicum در معتبرترین ژورنال بین المللی سیستماتیک میکروبیولوژی (IJSEM ) منتشر شد و با شماره دسترسی IBRC-M 10928T در بانک میکروارگانیسم های مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران نگهداری می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "یک گونه جدید باکتریایی از خانواده پلنوکوکاسه شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک گونه جدید باکتریایی از خانواده پلنوکوکاسه شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید