250 نفر ازسیستان و بلوچستان در نمایشگاه توانمندی های روستاییان کشور حضور دارند

به گزارش گالری ابزار زیبا، مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا های استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 250 نفر از روستاییان و عشایر استان در چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر کشور حضور یافتند.

250 نفر ازسیستان و بلوچستان در نمایشگاه توانمندی های روستاییان کشور حضور دارند

به گزارش خبرنگار از ، آرش جمال زهی مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا های استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 250 نفر از روستاییان و عشایر استان در چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر کشور حضور یافتند.

او اضافه نمود: این نمایشگاه از 24 تا 27 مرداد در تهران درحال برگزاری است که روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان در قالب 20 غرفه که نماد ظرفیت های 20 شهرستان استان است حضور فعال دارند.

او ادامه داد: همچنین نواختن موسیقی محلی سیستان و بلوچستان توسط هفت گروه هنرمندان و نمایش گاندو تمساح پوزه کوتاه استان در آکواریوم به همراه 2 نفر شتر از جذابیت های استان است که در این نمایشگاه به معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا های استانداری سیستان و بلوچستان پخت غذا های محلی، برپایی سیاه چادر و ارائه ظرفیت های سرمایه گذاری استان در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی و دریانوردی را از دیگر برنامه های ارائه شده استان در این نمایشگاه ذکر کرد.

سیستان و بلوچستان به عنوان روستایی ترین استان کشور دارای ظرفیت های فراوان اقتصادی است بطوریکه بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن از مجموع 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت این استان یک میلیون و 427 هزار و 332 نفر یعنی بیش از 51 درصد در نقاط روستایی ساکن هستند.

میانگین جمعیت روستایی در کشور 26.5 درصد است که سیستان و بلوچستان در این زمینه در کشور پیشتاز است.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "250 نفر ازسیستان و بلوچستان در نمایشگاه توانمندی های روستاییان کشور حضور دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "250 نفر ازسیستان و بلوچستان در نمایشگاه توانمندی های روستاییان کشور حضور دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید