آمار تعداد مسافران پروازهای داخلی و خارجی در تیر ماه ، کدام فرودگاه ها بیشترین پرواز را داشتند؟

به گزارش گالری ابزار زیبا، آمار شاخص های هوانوردی اولین ماه تابستان 98 از انجام 34 هزار و 65 نشست و برخاست در 54 فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران خبر می دهد که منجر به جابجایی بیش از 4 میلیون مسافر شده است.

آمار تعداد مسافران پروازهای داخلی و خارجی در تیر ماه ، کدام فرودگاه ها بیشترین پرواز را داشتند؟

گالری ابزار زیبا: طبق آمار ارائه شده از سوی گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی معاونت برنامه ریزی، نظارت و امور مالی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در تیر 98 با انجام این تعداد نشست و برخاست (34 هزار و 65) بیش از چهار میلیون مسافر و بالغ بر 42 میلیون کیلوگرم بار جابه جا شده است.

مثل ماه های گذشته فرودگاه مهرآباد رتبه خود در جابجایی مسافر را حفظ نموده است و در تیر 98 این فرودگاه با 10 هزار و 305 فروند بیشترین نشست و برخاست را به خود اختصاص داده و با جابه جایی بیش از یک میلیون و 192 هزار مسافر پرترافیک ترین فرودگاه بوده است.

فرودگاه مشهد با 6 هزار و 231 فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش حدود یک میلیون مسافر، دومین فرودگاه پرترافیک کشور و فرودگاه امام خمینی(ره) با 3هزار و 886 فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از 669 هزار مسافر در صندلی سومین فرودگاه کشور قرار گرفته است.

در این بین فرودگاه امام خمینی (ره) با ارسال و پذیرش حدود 13 میلیون کیلوگرم بار و مرسولات در رتبه نخست قرار گرفته است و پس از آن فرودگاه مشهد با ارسال و پذیرش حدود 9 میلیون کیلوگرم بار و فرودگاه مهرآباد با ارسال و پذیرش حدود هشت میلیون کیلوگرم بار در رتبه های بعدی قرار دارند.

طبق این آمار سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای تیر 98، نشست و برخاست 27 هزار و 928 فروند هواپیماست که طی آن بیش از سه میلیون مسافر و بالغ بر 23 میلیون کیلوگرم بار منتقل شده است.

با توجه به اینکه تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد داخلی است، در این بخش نیز این فرودگاه طبق آمار ثبت شده در ابتدای گزارش، در رتبه نخست قرار گرفته است و پس از آن فرودگاه مشهد با 5045 فروند نشست و برخاست، بیش از 704 هزار نفر اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بالغ بر پنج میلیون و 600 هزار کیلوگرم بار در صندلی دوم قار دارد.

همچنین فرودگاه شیراز با 2 هزار و 308 فروند نشست و برخاست، اعزام و پذیرش بیش از 25 هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از یک میلیون و 500 هزار کیلوگرم بار در صندلی سوم قرار گرفته است.

وضعیت آماری پروازهای خارجی در تیرماه

طبق این آمار سهم پروازهای خارجی تیر 98، در فرودگاه های بین المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها نیز، نشست و برخاست 6 هزار و 137 فروند هواپیما است که طی آن بیش از 997 هزار مسافر اعزام و پذیرش و بیش از 19 میلیون کیلوگرم بار ارسال و پذیرش شده است.

در این بخش فرودگاه امام خمینی(ره) با نشست و برخاست 3 هزار و 843 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از 668 هزار مسافر و ارسال و پذیرش بالغ بر 19 میلیون کیلوگرم بار و مرسولات، در رتبه نخست قرار گرفته است.

پس از آن فرودگاه مشهد با میزبانی هزار و 186 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از 197 هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از سه میلیون کیلوگرم بار در رتبه دوم قرار گرفته است.

فرودگاه شیراز با نشست و برخاست 365 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از 44 هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از یک میلیون کیلوگرم بار در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند.

منبع: چمدان

به "آمار تعداد مسافران پروازهای داخلی و خارجی در تیر ماه ، کدام فرودگاه ها بیشترین پرواز را داشتند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار تعداد مسافران پروازهای داخلی و خارجی در تیر ماه ، کدام فرودگاه ها بیشترین پرواز را داشتند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید