تایمز: ترزا می جمعه استعفا می دهد

به گزارش گالری ابزار زیبا، رسانه های انگلیسی اعلام کردند: انتظار می رود ترزا می، نخست وزیر فردا (جمعه) به دلیل عدم توافق قانون گذاران با طرح برگزیت وی استعفای خود را اعلام کند.

تایمز: ترزا می جمعه استعفا می دهد

به گزارش گالری ابزار زیبا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ترزا می، نخست وزیر انگلیس پیشنهادهای 10 گانه جدیدی برای بریگزیت گفت و گفت که اگر اعضای مجلس از طرح وی حمایت کنند می تواند رفراندوم تایید بریگزیت را برگزار کند.

این اقدام می نقدها های بسیار گسترده از سوی قانون گذاران و مقام ها را به دنبال داشت. به علاوه آندرآ لیدسام، رهبر مجلس عوام این کشور به دلیل اختلاف با ترزا می استعفای خود را گفت.

مخالفان نیز خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شدند و قانون گذاران انگلیسی از می خواستند کنار برود.

به نوشته روزنامه تایمز ترزا می پس از دیدار با گراهام بردی، رییس کمیته 1922 که یک گروه از کنندگان محافظه کار در مجلس عوام و با مسئولیت نظارت بر رهبری است، استعفای خود را اعلام می کند.

در اساسنامه حزب محافظه کار برای انتخاب رئیس این حزب، رأی گیری های اولیه بین کنندگان حزب در مجلس پیش بینی شده است.در هر دور رأی گیری، نامزدی که کمترین رأی را آورده است، حذف می شود. این روند تا جایی ادامه پیدا می کند که دو نامزد بیشتر باقی نماند. پس از آن اعضای حزب باید بین این دو نامزد یکی را انتخاب کنند.

ترزا می وزیر کشور سابق که ژوییه 2016 پس از استعفای دیوید کامرون به نخست وزیری رسید از اواسط ژانویه سه بار در به تصویب رساندن توافق خروج از اتحادیه اروپا که در مورد آن با اروپایی ها مذاکره کرده بود، باخت.

در پی استعفای رئیس مجلس عوام در اواخر چهارشنبه شب منابع خبری در انگلیس از احتمال استعفای شمار بیشتری از وزیران کابینه انگلیس از دولت ترزا می خبر دادند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تایمز: ترزا می جمعه استعفا می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایمز: ترزا می جمعه استعفا می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید