تور آشناسازی ایران، تلخ به خاتمه رسید

به گزارش گالری ابزار زیبا، 46 نفر از خبرنگاران و نویسنده های اسپانیایی پس از یک هفته سفر در ایران، مهمان نوازی مردم این کشور را غیرمنتظره دانستند و آینده درخشانی را برای گردشگری ایران همانند اسپانیا، پیش بینی کردند. آن ها خداحافظی از این سرزمین و مردم آن را غم انگیزترین لحظه سفرشان توصیف کردند. این خبر در بخش بازدید از ایران و تور آشناسازی ایران جای دارد.

تور آشناسازی ایران، تلخ به خاتمه رسید

این 46 نفر از اعضای فدراسیون گالری ابزار زیبا و نویسنده های اسپانیایی (FEPET) بودند که در بازدید از ایران و تور آشناسازی ایران، شهرهای شیراز، یزد، اصفهان، تهران و کمپ کویری متین آباد را تماشاد. محمدعلی اشرف واقفی، مدیر آژانس توریستی که برنامه سفر این گروه را به ایران ترتیب داده بود، داستان آن ها را اینطور تعریف کرد: 20 سال پیش رییس این فدراسیون به همراه یکی از همکارانش سفری 12 ـ 10 روزه به ایران داشت و با علاقه ای که پیدا کرد، قرار شد نشست سالانه این فدراسیون را که هر سال در یک کشور برگزار می شد، در ایران برپا کند اما بنا به دلایلی، اجرای این برنامه 20 سال به تعویق افتاد؛ تا آنکه سه ماه پیش ایمیلی از آقای ماریون پالاسین ـ رییس هیات مدیره فدراسیون گالری ابزار زیبا و نویسندگان توریستی اسپانیا ـ دریافت کردیم که دوباره این پیشنهاد را مطرح نموده و ما هم از آن استقابل کردیم، چون همواره در پی این رویداد بودیم.

این تورگردان در تور آشناسازی ایران ادامه داد: احساسم این بود اگر ایران در شرایط حاضر میزبان گردهمایی اعضای این فدراسیون گردد، برای توسعه توریستی کشور اتفاق ارزشمندی خواهد افتاد. بنابراین موضوع را با معاونت توریستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی مطرح کردم و قرار شد در حد توان در اجرای این رویداد ما را همراهی نمایند.

به گزارش ایسنا ماریانو پالاسین ـ رییس هیات مدیره فدراسیون گالری ابزار زیبا و نویسندگان توریستی اسپانیا ـ به نمایندگی از گالری ابزار زیبا و نویسندگان توریستی که به ایران سفر نموده بودند، اظهار کرد: ما هفت روز در این کشور زیبا، دوست داشتنی و مهربان سفر کردیم و اکنون زمان ترکِ ایران فرا رسیده که غم انگیزترین لحظه این سفر است.

او ادامه داد: هفته ای پر بار را در ایران سپری کردیم؛ بازدیدها و جلساتی با مهمترین مقامات توریستی ایران داشتیم. متوجه شدیم ایران کشور بی نظیری است. مهربانی و مهمان نوازی مردم ایران، لحظه های شگفت انگیز و هیجان انگیزی را برای ما رقم زد. تماشا این همه زیبایی در این کشور جای تعجب داشت.

پالاسین بعلاوه گفت: آن چیزی که برای یک توریست یا ما گالری ابزار زیبا اهمیت دارد این است که مردم این کشور همواره خنده بر لب دارند و از اعماق قلب پذیرای ما هستند، برای همین آینده درخشانی را برای توریستی ایران پیش بینی می کنیم. اسپانیا سالانه بیشتر از 80 میلیون توریست دارد و اتفاقا با همین مهمان نوازی و خوشرویی به چنین جایگاهی دست یافته است.

رییس فدراسیون گالری ابزار زیبا و نویسندگان توریستی اسپانیا که در آخرین شب حضور این گروه در ایران سخن می گفت، اعلام کرد: ما برای همواره کشور زیبای ایران و مهربانی مردم آن را در قلبمان محفوظ خواهیم داشت.

این فدراسیون که 200 عضو دارد، هر سال در یک کشور گردهمایی برگزار می نماید و سال جاری به درخواست خودشان، ایران میزبان برگزاری این کنفرانس سالانه شد. آن ها پیش تر در کشورهای دیگر این کنفرانس را برگزار نموده و سال آینده نیز در کامرون و در سال 2020 هم در اکوادور جمع خواهند شد.

این تورگردان بازدید از ایران بعلاوه گفت: گالری ابزار زیبا و نویسندگانی که در این تور آشناسازی حضور داشتند با رضایت کامل ایران را ترک کردند. بعضی از آن ها به حدی غمگین بودند که اشک می ریختند. قرار است حاصل سفر آن ها در رسانه ها و مجله های اسپانیا بازتاب داشته باشد. رییس هیات مدیره این فدراسیون مسؤولیت مجله نمایشگاه مهم توریستی فیتور را که در بین کشورهای لاتین زبان سرآمد است، به عهده دارد و قرار شده همزمان با نمایشگاه سال جاری 14 صفحه از این مجله را به ایران اختصاص دهد. مطمئنیم بازتاب این سفر که پیش از برگزاری نمایشگاه توریستی فیتور اسپانیا بوده، نتایج خوبی در این نمایشگاه و توریستی ورودی از این کشور خواهد داشت.

واقفی برگزاری تورهای آشناسازی برای گالری ابزار زیبا رسانه های خارجی در ایران را با توجه به نقشی که در شکل گیری و قانع کردن سازی افکار عمومی دارند، بسیار مهم دانست و شرح داد: در اسپانیا معمولا گالری ابزار زیبا و نویسندگان توریستی در حرفه دیگری در ارتباط با این صنعت کار می نمایند و نویسندگی و خبرنگاری شغل دوم آن ها محسوب می گردد و اصولا اشخاصی سرشناسان، معتبر و با نفوذ هستند که عقاید، دیدگاه ها و واکنش های آن ها بسیار اهمیت دارد. در این گروه هم گالری ابزار زیبا و نویسندگانی حضور داشتند که صاحب هتل های زنجیره ای و فعال در صنعت حمل و نقل و خوراک نیز بودند.

این تورگردان بعلاوه اعلام کرد: اهمیت دیگر سفر اعضای این فدراسیون در آن است که اسپانیا در بین کشورهای لاتین زبان، کشور پایه و اثرگذاری به شمار می آید که اگر خبری در آن منتشر گردد، حتما حوزه آمریکای لاتین را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

منبع: همگردی

به "تور آشناسازی ایران، تلخ به خاتمه رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آشناسازی ایران، تلخ به خاتمه رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید