شرح درباره کاهش بودجه بنیه دفاعی

به گزارش گالری ابزار زیبا، سازمان برنامه و بودجه طی جوابیه ای به گزارش منتشر شده در خبرنگاران با عنوان بودجه مراکز نظامی ایران در سال 1400 چقدر است؟ / کاهش 750 درصدی بودجه بنیه دفاعی توسط دولت! واکنش نشان داد.

شرح درباره کاهش بودجه بنیه دفاعی

به گزارش گروه سیاسی گالری ابزار زیبا، سازمان برنامه و بودجه طی جوابیه ای به گزارش منتشر شده در گالری ابزار زیبا با عنوانبودجه مراکز نظامی ایران در سال 1400 چقدر است؟ / کاهش 750 درصدی بودجه بنیه دفاعی توسط دولت! واکنش نشان داد.

متن جوابیه به توضیح زیر است:

سازمان برنامه و بودجه با وجود محدودیت ها در نتیجه تحریم های ظالمانه آمریکا طی سال های اخیر دولت یکی از راهبرد های اصلی در لوایح بودجه سالیانه را تقویت بنیه دفاعی کشور قرار داده است، گزارش ارائه شده با وجود دسترسی عموم به لایحه بودجه سال 1400 کشور حاکی از اشتباه در درج اعتبارات مصوب است. به عنوان مثال در جزء (4) بند (هـ) تبصره (4) ماده واحده لایحه مذکور مبلغ 2000 میلیون یورو برای تقویت بنیه دفاعی اختصاص یافته است در حالی که در گزارش به اشتباه مبلغ 200 میلیون یورو لحاظ شده است. شایان ذکر است اعتبار اختصاص یافته به تقویت بنیه دفاعی در لایحه مزبور مشابه سال 1399 است که در گزارش مذکور بودجه مصوب 1399 با اعتبار 2 میلیارد یورو به اشتباه 1.5 میلیارد یورو لحاظ شده است؛ با این تفاوت که با عنایت به خودکفایی صنعت دفاعی کشور در فراوری تجهیزات دفاعی اعتبارات ریالی تقویت بنیه دفاعی با مبنای نرخ تسعیر به روز سامانه نیما، رشد مضاعفی در لایحه 1400 داشته است.

نکته دیگری که در عنوان و متن گزارش بدان اشاره شده عبارت کاهش 750 درصدی است که معین نیست محاسبات بر چه اساسی اجرا شده، چرا که از نظر ریاضی کاهش بیش از 100 درصد امکانپذیر نیست!

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شرح درباره کاهش بودجه بنیه دفاعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح درباره کاهش بودجه بنیه دفاعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید