کدام ایرلاین ها به تعهدات خود نسبت به مسافران کثیرالسفر عمل می نمایند؟

به گزارش گالری ابزار زیبا، یکی از معدود ایرلاین هایی که به مسافران ایرانی خدمات ویژه مشتریان وفادار ارائه می دهد شرکت هواپیمایی ترکیش است که مسافران آن با داشتن کارت اعتباری Miles & Smiles می توانند از امکانات این خطوط هوایی در تمام نقاط جهان استفاده نمایند.

کدام ایرلاین ها به تعهدات خود نسبت به مسافران کثیرالسفر عمل می نمایند؟

گالری ابزار زیبا: روزنامه توریسم نوشت / بیش از نیم قرن از حضورکارت های وفاداری درصنعت هوایی می گذرد .ایده ای که در سال 1972 برای اولین بار از سوی شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز اجرا شد و ضمن سودآوری ناشی از آن برای این شرکت آمریکایی به سرعت بین مسافران و ایرلاین های دیگر محبوب شد.

ایده جایزه دادن به مسافران کثیرالسفریعنی هر کیلومتر سفر هوایی بیشتر برابر است با دریافت مزایای ویژه تر. معامله ای دوسر سود در صنعت هوایی که نه تنها مسافران را با پاداش های مجذوب نماینده و تخفیف های وسوسه نماینده در ازای سفر بیشتر وفادارمی نماید، بلکه سود هنگفتی از ماندگاری مشتری عاید شرکت های هوایی جهان نموده است.

مکانیزم برنامه های وفاداری ایرلاین ها به این گونه است که مسافران عضو باشگاه مشتریان می شوند و بر اساس میزان استفاده از خدمات (کیلومتر طی شده با هواپیما) امتیازکسب می نمایند. مشتریان به ازای امتیازات کسب شده کارت های طلایی، نقره ای و سفید یا آبی دریافت می نمایند وهر یک از این کارتها و امتیازات سطوح جایزه های مخصوص به خود را دارند.

اگر شما هم یک مسافر کثیرالسفر هستید مثل دانشجویان ،تجار،کارمندان بعضی شرکت ها یا گردشگرانی که دائما در سفرند و مدام مجبور به تهیه بلیت هواپیما ، پس یک مشتری دائمی برای شرکت های هوایی محسوب می شوید . اینجاست که اگر از خدمات ویژه ای به علت کثیرالسفربودن از ایرلاین خاصی دریافت کنید مشتری وفادار آن خواهید شد ، در غیر این صورت وقتی با وجود کیلومترها سفر با یک ایرلاین هیچ تفاوتی بین شما و مسافران دیگر قائل نشوند و از امتیازی که در تمام ایرلاین های سرتاسر جهان مرسوم است بی بهره باشید یا آنکه کارت وفاداری و عضویت در باشگاه مشتریان در عمل امتیاز ویژه ای به شما اعطا نکند، قطعا عطای این ایرلاین را به لقایش خواهید بخشید!

گلایه مایوسانه که بعضی مسافران هوایی در تماس با خبرنگار توریسم› مطرح نموده اند. مریم دانشجوی دکترایی که مدام در حال رفت و آمد بین ایران و کشور محل تحصیلش است پس از تهیه کارت وفاداری هواپیمایی قطری مختص دانشجویان به امید استفاده از مزایای دانشجو بودن با محدودیت سنی که این شرکت قائل شده روبرو است ! ضمن آنکه به اذعان بعضی مسافران ایرانی این ایرلاین قطری، امتیازات و مزایای کارت های وفاداری این شرکت شامل آنها نشده و با وجود پرداخت هزینه عملا این کارت ها برایشان بلا استفاده است و این واقعیت ناخوشایند آنها را از انتخاب این خط پروازی در سفرهای بعدی منصرف نموده است.

در این میان بهره مندی از امتیازات کارت های وفاداری شرکت های هوایی در حالی سفررا برای مسافران جهان مالی و لذتبخش نموده که می دانند به ازای هر کیلومتر سفر بیشتر، مسافر ویژه تری برای ایرلاین مربوطه خواهند شد اما شرکت های هواپیمایی ایرانی وبسیاری شرکت های خارجی فعال در ایران یا آنکه اصلا گزینه ای به نام باشگاه مشتریان وفادار ندارند یا همان چند مورد معدودی هم که باشگاه مشتریان و کارت وفاداری ارائه می دهند مثل شرکت هواپیمایی هما ، ماهان و سپهران در شرایط رکود مالی و گرانی بلیت هواپیما خدمات خاصی به مسافران نمی دهند و مسافرایرانی با این ذهنیت یاس آور از خدمات آنها استفاده می نماید که کیلومترها سفر و خرید بلیت و مداومت در استفاده از خدمات یک ایرلاین هیچ پاداش و امتیاز خاصی برایش نخواهد داشت.

با این وجود یکی از معدود ایرلاین هایی که به مسافران ایرانی خدمات ویژه مشتریان وفادار ارائه می دهد شرکت هواپیمایی ترکیش است که مسافران آن با داشتن کارت اعتباری Miles & Smiles می توانند از امکانات این خطوط هوایی در تمام نقاط جهان استفاده نمایند. کلاس های پروازی خود را ارتقا دهند و کابین های خود را تغییر دهند وبا استفاده از میزان کیلومتر سفرخود از بلیط های مقرون به صرفه قیمت ترکیش در تمامی مسیرها استفاده نمایند حتی می توانند ازبلیط رایگان در خطوط هواپیمایی ترکیش و دیگر متحدان این ایرلاین برخوردار شوند. ورودی رایگان به خطوط هوایی ترکیش و حمل بار بیشتر از میزان مجاز و دیگر خدمات مجذوب نماینده از مزایای بهره مندی از کارت های اعتباری مشتریان وفادار این شرکت هواپیمایی است.

برنامه وفاداری ابزاری بسیار مهم در حفظ مشتری است. یک برنامه وفاداری هدفمند، خطر از دست دادن مشتریان یک کسب وکار را نسبت به رقبا از بین می برد. معلوم است که اگر به نیازهای مشتری رسیدگی کنید و هم چنین مزایای اضافی برای آن ها در نظر بگیرید، چرا مشتری رقیب را به جای شما انتخاب کند؟ وقتی مشتریان احساس نمایند برای هر عملی پاداش می گیرند، انگیزه بیشتری برای صرف هزینه دارند.

مخلص کلام آنکه تماشای صف شلوغ ایرانیان هواپیمایی ترکیش ایرلاین در مقایسه با دیگر ایرلاین های داخلی و خارجی در فرودگاههای جهان این نکته را یاد آور می سازد که مشتری مداری راز موفقیت و توسعه برندهای محبوب جهانی است و غفلت از آن بیش ازآنکه مسافر را از تخفیف و مزایا محروم کند دامن شرکت های بی تفاوتی را خواهد گرفت که از زیر بار تعهد به مشتری شانه خالی می نمایند و به تدریج آنها را از بازار رقابت حذف خواهد نمود.

منبع: توریسم آنلاین

به "کدام ایرلاین ها به تعهدات خود نسبت به مسافران کثیرالسفر عمل می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام ایرلاین ها به تعهدات خود نسبت به مسافران کثیرالسفر عمل می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید