داغ شدن تنور لالیگا با اوج گیری دوباره بارسلونا؛ بازگشت آبی اناری ها زیر نظر ژاوی

به گزارش گالری ابزار زیبا، خبرگزاری خبرنگاران- در چارچوب هفته بیست و نهم لالیگا، بارسلونا پیروز شد در یک بازی تاریخی با چهار گل رئال مادرید را در هم بکوبد.

داغ شدن تنور لالیگا با اوج گیری دوباره بارسلونا؛ بازگشت آبی اناری ها زیر نظر ژاوی

به گزارش گالری ابزار زیبا، حال گویا علاوه بر پیر امریک اوبامیانگ، ژاوی نیز این بار به عنوان مربی در ال کلاسیکو رکورد های زیادی را جا به جا نموده است. به نقل از اوپتا، پس از فردیناند دائوچیک در سال 1951 (پیروزی 7 بر 2) و هلنیو هررا در سال 1959 (پیروزی 4 بر 0)، ژاوی پس از 63 سال، سومین سرمربی تاریخ بارسلونا است که در اولین ال کلاسیکو خود در لالیگا پیروز می گردد با اختلافی بیش از چهار گل مقابل رئال مادرید به پیروزی برسد. بعلاوه بارسلونا در این بازی، 10 شوت روانه دروازه رئال مادرید کرد. این نیز سومین آمار برتر یک مربی در اولین ال کلاسیکوی خود در لالیگا از فصل 04-2003 تا به امروز به شمار میرود. بارسلونا تحت راهنمایی فرانک رایکارد با 13 شوت در سال 2003 و بارسلونا تحت راهنمایی ارنستو والورده با 11 شوت در سال 2017 در این زمینه، پیش از ژاوی قرار دارند.

رکورد های ژاوی پس از پیروزی بزرگ مقابل رئال مادرید تمامی ندارند. به نقل از هو اسکور، بارسلونا تحت راهنمایی رونالد کومان، کیکه ستین و ارنستو والورده در پنج بازی قبلی خود در لالیگا مقابل رئال مادرید تنها پیروز به ثمر رساندن سه گل شده بود. اما امشب تحت نظر ژاوی چهار گل به ثمر رساندند. بارسلونا امشب 6 موقعیت عالی گلزنی ایجاد کرد که در دو فصل گذشته، این آمار بی سابقه بوده است. بعلاوه رئال مادرید تا پیش از ال کلاسیکو در هیچ یک از 14 بازی قبلی خود شکست نخورده بود و تنها 9 گل وارد دروازه کورتوا شده بود.

دوربین های تلویزیونی مدافع بارسلونا را در حال مسخره کردن مهاجم رئال مادرید شکار نموده اند. اریک گارسیا به تمسخر به وینیسیوس جونیور گفته است که سال بعد حتما توپ طلا را می برد. به نقل از مارکا، وینیسیوس جونیور، مهاجم برزیلی باشگاه رئال مادرید در نبود بنزما امید اصلی مادریدی ها در ال کلاسیکو بود. این بازیکن یک موقعیت خوب برای گلزنی در نیمه اول هم داشت اما نتوانست از سد تراشتگن بگذرد و سپس سعی کرد با زمین انداختن خود، برای تیمش پنالتی بگیرد.

یکی از صحنه هایی که مجددا از این بازیکن دیده شد، تبادل نظر با جرارد پیکه در جریان بازی بود که انگار در حال تبدیل شدن به یکی از سنت های ال کلاسیکو است اما این اریک گارسیا بود که در یک صحنه طعنه ای جدی به مهاجم برزیلی حریف زده و این موضوع از چشم فیلم بردار بازی دور نمانده است. اریک گارسیا در این صحنه به تمسخر به وینیسیوس جونیور می گوید: تو سال دیگر توپ طلا می بری...توپ طلا

امید بارسا به بازی های سختتر رئال مادرید است و با توجه به سویا که فعلا با 9 امتیاز کمتر از رئال در رده دوم قرار گرفته است و از 9 بازی اخیرش نیز تنها دو پیروزی کسب نموده، تنها رقیب جدی رئال را می توان بلوگرانا مطرح نمود. در 9 هفته سرانجامی، رئال 4 بازی خانگی و 5 بازی بیرون خانه دارد ولی بارسا در 10 بازی پیش روی خود در 6 بازی میزبان است و 4 بار نیز به زمین حریفان خواهد رفت. بعلاوه قابل ذکر است که رئال بین هفته های 30 تا 33، سه بازی بیرون از خانه دارد و در همین مقطع بارسا دو بار در نوکمپ میزبان است و دو بار به زمین حریفان می رود.

رئال مادرید دو بازی سخت در زمین سویا و اتلتیکو دارد ضمن اینکه بازی های رفت و برگشت با چلسی در لیگ قهرمانان که 17 و 23 فروردین خواهد بود نیز می تواند روی نتایج رئال اثرگذار باشد. بارسا نیز در همین بازه زمانی باید دو بازی با فرانکفورت در لیگ اروپا انجام دهد که قطعا بازی هایی ساده تر محسوب می شوند.

پس از تعطیلی فیفادِی، رئال میهمان سلتاست و بارسا باید در نوکمپ پذیرای سویا باشد. رئال بعلاوه یک بازی تقریبا سخت در زمین اوساسونا هم پیش رو دارد و بازی هفته سرانجامی برابر بتیس در برنابئو نیز نمی تواند ساده باشد. بارسا یک ماه بعد، بازی عقب افتاده برابر رایووایکانو را برگزار خواهد نمود؛ ضمن اینکه در ادامه باید به زمین سوسیداد و بتیس هم برود. بازی هفته سرانجامی بلوگرانا نیز برابر ویارئال است. هر سه تیم می توانند برای بارسا دردسرآفرین باشند. در واقع آبی اناری ها باید هر 9 بازی به جای مانده را ببرند و امیدوار باشند رئال 9 امتیاز از دست بدهد تا قهرمان شوند.

پس از سرانجام هفته 18 بود که فاصله امتیازی رئال و بارسا به 18 امتیاز افزایش یافت. در آن مقطع البته رئال یک بازی بیشتر انجام داده بود. وقتی ژاوی راهنمایی بارسا را برعهده گرفت، فاصله دو تیم 10 امتیاز بود و در هفته های ابتدایی ورود او این فاصله بیشتر هم شد. در این مدت رئال 39 امتیاز جمع نموده و بارسا 37 امتیاز ولی پس از سوپرکاپ اسپانیا، بارسای ژاوی 22 امتیاز اندوخته و رئال مادرید 17 امتیاز.

هیچ تیمی در این مقطع از فصل و با فاصله 9 امتیازی نسبت به رقبا، قهرمانی را از دست نداده است. رئال فصل 04-2003 با کی روش روی نیمکت و در سرانجام هفته 29، هشت امتیاز از والنسیا پیش بود ولی فصل را با هفت امتیاز پایین تر به اتمام برد. ضمن اینکه رئال مادرید با زیدان در فصل 16-2015 در سرانجام هفته 29، دوازده امتیاز کمتر از بارسا داشت ولی در نهایت تنها با یک امتیاز اختلاف نایب قهرمان شد. باید دید سرنوشت قهرمانی سال جاری به کجا خواهد کشید.

منبع: خبرگزاری آریا

به "داغ شدن تنور لالیگا با اوج گیری دوباره بارسلونا؛ بازگشت آبی اناری ها زیر نظر ژاوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داغ شدن تنور لالیگا با اوج گیری دوباره بارسلونا؛ بازگشت آبی اناری ها زیر نظر ژاوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید