راهنمای کاربردی برای التیام بچه ها زیر 6 سال پس از خشونت در خانواده

به گزارش گالری ابزار زیبا، فاطمه قدیری لشکاجانی مترجم کتاب یاری به خردسالان آسیب ­دیده: راهنمای کاربردی برای التیام بچه ها زیر 6 سال پس از خشونت در خانواده در گفت وگو با خبرنگاران درباره این اثر شرح داد: با وجود این که شیرخواران و خردسالان اغلب در حوادث خشونت در خانواده حضور دارند و بیش از هر گروه سنی دیگری نسبت به آن آسیب ­پذیر هستند، حمایت و خدمات تخصصی مستقیمی برای آنها فراهم نمی ­شود. نویسنده با معرفی نمونه های بالینی در زندگی واقعی کوشش می ­کند با معرفی رویکرد شیرخوار و کودک رهنمون، شیوه تفکر در خصوص شیرخواران را تغییر داده و نحوه ورود امنی را به دنیای هیجانی، روان­شناختی و رابطه ­ای خردسالان نشان دهد.

راهنمای کاربردی برای التیام بچه ها زیر 6 سال پس از خشونت در خانواده

او اضافه نمود: مترجم با در نظر گرفتن شیوع پدیده خشونت در خانواده و تأثیر ماندگار آسیب روانی ناشی از این پدیده بر زندگی بچه ها زیر 6 سال بر آن شد تا با ترجمه این کتاب مجموعه ای از مداخلات کاربردی مفید و خلاقانه را برای برخورد و تصحیح پیامدهای بالقوه ویرانگر خشونت در خانواده در اختیار درمانگران، مددکاران و خانواده ها قرار دهد.

او ادامه داد: این کتاب علاوه بر این که دانشجویان رشته های روان­شناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی را با پدیده خشونت در خانواده و آثار ویرانگر آن بر خردسالان و روش ­های کاربردی برای التیام آنها آشنا می ­کند، منبعی استثنائی برای بالینگران و همه کاربرانی است که در خط مقدم خدمات خشونت در خانواده کار می نمایند از جمله مددکاران، مراقبان پرورشگاهی، پرستاران، مشاوران، معلمان و سایر افراد حرفه­ای که با شیرخواران، بچه ها و خانواده ها کار می ­نمایند.

به گفته قدیری لشکاجانی، متن کتاب به زبانی ساده و سلیس به نگارش درآمده و حاوی نمونه ها و مثال ­های بالینی است که درک آن را برای افرادی که دانش تخصصی در این زمی نه ندارند آسان می ­کند. بنابراین تجربه خشونت در خانواده و پیامدهای آن را برای عموم افراد خانواده قابل فهم می ­سازد.

او با بیان اینکه تفکر بزرگسا ل­ محور در رویکرد به مسائل بچه ها چشم­انداز بزرگسال را برتر از چشم­انداز کودک می ­داند و اجازه نمی ­دهد شیرخوار یا خردسال به صورت شخصی مجزا دیده گردد که حالات احساسی، تجربه و توانایی­های خاص خودش را در برقراری ارتباط دارد بیان کرد: این کتاب می ­کوشد با آوردن تجربه ذهنی شیرخوار یا خردسال به عرصه آگاهی افراد یاری کند تا در مسائلی که بر شیرخوار تأثیر دارند، چشم ­انداز خود او و نیازهای خط پایه ­اش در نظر گرفته گردد. ترویج این رویکرد در سطح عمومی شیوه تفکر ما را در خصوص شیرخواران به ویژه در شرایطی که در معرض خشونت قرار گرفته­ اند، تغییر می ­دهد.

قدیری لشکاجانی در خاتمه گفت: کتاب یاری به خردسالان آسیب ­دیده صرف­نظر از این که به لحاظ نظری معرف نوعی رویکرد تازه کودک­ رهنمون جهت کار با شیرخواران و خردسالان است، به لحاظ کاربردی روش ­های تازه و خلاقانه­ ای را برای برخورد و تصحیح پیامدهای بالقوه ویرانگر خشونت در خانواده بر زندگی بچه ها زیر 6 سال معرفی می ­کند، این کتاب مجموعه ­ای منسجم و راهبردی از اصول را همراه با مثال­هایی از مطالعه موردی ارائه می ­دهد که تجربه پیچیده و چندلایه خشونت بین شخصی، به ویژه در بافت خانواده را قابل­ فهم می ­سازد و شامل گنجینه ­ای از مداخلات عملی در این حوزه است.

کتاب یاری به خردسالان آسیب ­دیده: راهنمای کاربردی برای التیام بچه ها زیر 6 سال پس از خشونت در خانواده نوشته وندی بونستون به ترجمه فاطمه قدیری لشکاجانی از سوی انتشارات ارجمند منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "راهنمای کاربردی برای التیام بچه ها زیر 6 سال پس از خشونت در خانواده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کاربردی برای التیام بچه ها زیر 6 سال پس از خشونت در خانواده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید