هیأت طالبان برای رایزنی درباره صلح به پاکستان سفر می نماید

به گزارش گالری ابزار زیبا، قرار است امروز هیأتی از طالبان به پاکستان سفر نموده با مقامات این کشور در خصوص صلح افغانستان رایزنی کند.

هیأت طالبان برای رایزنی درباره صلح به پاکستان سفر می نماید

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان گالری ابزار زیبا، همزمان با سفر زلمی خلیل زاد نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان که شب گذشته وارد اسلام آباد شد، هیأت طالبان نیز امروز به پاکستان سفر می نماید.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت: هیأتی از طالبان به رهبری ملا برادر به پاکستان سفر نموده و قرار است در خصوص موضوعات مهم با مقامات این کشور رایزنی کند.

این سفر درحالی انجام می گردد که دولت پاکستان ضمن ابراز ناخرسندی از لغو مذاکرات صلح افغانستان، از کاخ سفید خواست تا در جهت احیای آن گام بردارد.

رسانه های پاکستانی به نقل از سخنگوی گروه طالبان گفتند: این گروه پس از سفرهای اخیر به 3 کشور منطقه، اکنون بنا بر دعوت دولت پاکستان، به اسلام آباد سفر می نماید.

عمران خان طی ماه های اخیر بارها از تمایل خود برای دیدار با گروه طالبان سخن گفته بود که هدف آن یاری بیشتر به پیشبرد فرآیند صلح اعلام شد اما دولت کابل مخالفت خود را با این ابتکار اعلام نموده بود.

نخست وزیر پاکستان هفته گذشته در جریان سفر به نیویورک طی سخنرانی در شورای روابط خارجی آمریکا، با اظهارات کنایه آمیز به کاخ سفید مبنی بر اینکه جنگی که برای نابودی القاعده به راه می اندازند منجر به نمودار شدن عناصری مثل داعش می گردد، نسبت به رفتارهای عجولانه دونالد ترامپ در بحث افغانستان و لغو مذاکرات صلح با طالبان ابراز ناخرسندی کرد.

عمران خان در واکنش به تصمیم غیرمنتظره ترامپ برای توقف مذاکرات صلح با طالبان در دوحه گفت که ما در حال برنامه ریزی برای گسترش مشارکت خود در آینده پس از پیمان صلح میان آمریکا و طالبان بودیم اما با شنیدن تصمیم ترامپ همه چیز متوقف شد.

ح

منبع: خبرگزاری فارس

به "هیأت طالبان برای رایزنی درباره صلح به پاکستان سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیأت طالبان برای رایزنی درباره صلح به پاکستان سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید