پرتاب آزمایشی پیروز اولین موشک کروز ترکیه

به گزارش گالری ابزار زیبا، مقامهای ترکیه اعلام کردند، این کشور اقدام به پرتاب آزمایشی موفقیت آمیز نخستین موشک کروز خود با کلاهک مخصوص نفوذ به سنگرهای بتنی نموده است.

پرتاب آزمایشی پیروز اولین موشک کروز ترکیه

به گزارش گالری ابزار زیبا، به نوشته خبرگزاری آناتولی، مصطفی وارانک، وزیر صنعت و تکنولوژی ترکیه در توئیتر اظهار کرد، ترکیه با موفقیت توانسته اولین موشک کروز خود با قابلیت نفوذ به سنگرهای بتنی را آزمایش کند.

او در توئیترش نوشت، این موشک از مدل SOM-B2 از سوی موسسه تحقیقات و توسعه دفاعی وابسته به شورای تحقیقات علمی و فن آوری این کشور توسعه یافته است.

وارانک همچنین ویدیویی را منتشر کرد که در آن اصابت موفقیت آمیز این موشک بعد از پرتاب آزمایشی به سمت هدفش که یک سنگر بتنی است نشان داده می گردد.

همچنین اسماعیل دمیر، رئیس اداره صنایع دفاعی ریاست جمهوری ترکیه نیز در توئیتر نوشت: موشک SOM-B2 با موفقیت به هدفش در شلیک آزمایشی اصابت کرد. او خاطر نشان کرد، این موشک با موفقیت تستهای توسعه، میدانی و پروازی را تکمیل نموده است.

طبق اعلام این اداره، سری موشکهای ترکیه ای SOM موشکهای کروز پرتابی از هوا مجهز به موتور توربوجت هستند که برای استفاده علیه اهداف شدیدا محافظت شده بر روی زمین و دریا طراحی شده اند.

موشک مدل SOM-B2 برخوردار از برد عملیاتی حدودا 250 کیلومتر برای از بین بردن اهداف سخت بتنی طراحی شده و مجهز به یک کلاهک دو مرحله ای است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پرتاب آزمایشی پیروز اولین موشک کروز ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتاب آزمایشی پیروز اولین موشک کروز ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید