آشنایی با عفونت آمیزشی کلامیدیا

به گزارش گالری ابزار زیبا، کلامیدیا با نام علمی کلامیدیا تراکوماتیس نوعی باکتری است که به آسانی حین رابطه جنسی منتقل می گردد.

آشنایی با عفونت آمیزشی کلامیدیا

کلامیدیا از شایع ترین بیماری های آمیزشی است و بسیاری از افراد دچار این عفونت از ابتلای خود به آن بی خبرند.

گرچه بعضی از افراد دچار این عفونت ممکن است متوجه ترشحات غیر معمول از اندام های تناسلی شان یا درد هنگام ادرار کردن شوند، بسیاری از افراد هیچ علامتی ندارند.

عفونت کلامیدیا ممکن است یک بیماری خاموش باشد، اما می تواند پیامدهای وخیمی ایجاد کند. اگر عفونت کلامیدیا درمان نگردد، ممکن است به بیماری التهابی لگن در زنان منتهی گردد که یکی از علل عمده ناباروری زنان است.

کلامیدیا در مردان ممکن است باعث عارضه اپی دیدیمیت گردد که به صورت تورمی دردناک در اطراف بیضه بروز می نماید و می تواند توانایی باروری در مردان را کاهش دهد.

عفونت کلامیدیا در زنان باردار هنگام زایمان به نوزادانشان منتقل می گردد و نوزادانی که به این طریق آلوده شده اند، ممکن است در چند هفته اول زندگی دچار عفونت چشم و ریه با این میکروب شوند. خوشبختانه عفونت کلامیدیا به راحتی با درمان آنتی بیوتیکی قابل درمان است و می توان به این طریق از عوارض آن جلوگیری کرد.

اگر احتمال می دهید دچار این عفونت شده باشید، بابد برای تشخیص و درمان به پزشکتان مراجعه کنید. حتی اگر علائمی از عفونت کلامیدیا نداشته باشید، یک آزمایش ساده می تواند این میکروب را شناسایی کند.

نکته مهم این است که هم فرد دچار عفونت و هم همسرش باید همزمان درمان شوند تا از انتقال دوباره عفونت جلوگیری گردد.

همچنین در زنانی که دچار عفونت کلامیدیا تشخیص داده شده اند، بهتر است 3 ماه پس از اتمام دوره درمان آزمایش دوباره از لحاظ عفونت انجام گردد تا اطمینان حاصل گردد که عفونت مجدد رخ نداده است.

  • نیوزیلند | احتمال ساخت واکسن برای بیماری آمیزشی سوزاک

  • آیا مکمل ها می توانند زندگی زناشویی شما را بهبود بخشند؟

منبع: همشهری آنلاین

به "آشنایی با عفونت آمیزشی کلامیدیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با عفونت آمیزشی کلامیدیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید