ترکمنستان هم پروتکل های ایکائو را اجرا می نماید

به گزارش گالری ابزار زیبا، سفیر ترکمنستان در آمریکا و کانادا، در دیدار با دبیر کل سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی، اسناد عضویت این کشور در چند پروتکل بین المللی هوانوردی ایکائو را دریافت کرد.

ترکمنستان هم پروتکل های ایکائو را اجرا می نماید

به گزارش گروه بین الملل گالری ابزار زیبا به نقل از ترند، مرد اورازوف، سفیر ترکمنستان در ایالات متحده آمریکا و کانادا، در شهر مونترآل با فنگ لیو، دبیر کل سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) دیدار کرد.

این دیپلمات ترکمن دو سند رسمی از ایکائو دریافت کرد که پیوستن ترکمنستان به پروتکل های مهم بین المللی ایکائو را تایید می کرد.

در این دیدار طرفین همچنین پیرامون مسائل مربوط به مشارکت ترکمنستان در چهلمین مجمع عمومی ایکائو که قرار است 24 سپتامبر تا 4 اکتبر 2019 در شهر مونترال کانادا برگزار گردد، بحث و گفتگو کردند.

ترکمنستان هم اکنون یک عضو کامل ایکائو، به عنوان یکی از آژانس های تخصصی سازمان ملل متحد است. ایکائو استانداردهای ضروری برای تامین امنیت، قابلیت اتکاء و بهره وری حوزه ترافیک هوایی را تدوین و تنظیم می نماید.

به نظر می رسد این اقدام ترکمنستان یک گام جدی در زمینه بازگشت پروازهای این کشور به آسمان اتحادیه اروپا باشد. تقریبا عمده شرکت های هواپیمایی کشورهای آسیای مرکزی در نتیجه سیاست ها و استانداردهای جدید اتحادیه اروپا، از سال 2006 در لیست سیاه این اتحادیه قرار گرفته و پس از آن اجازه پرواز بر فراز آسمان های این اتحادیه را ندارند. قزاقستان تنها جمهوری آسیای مرکزی بود که توانست در مدت زمان 5 ساله طی یک برنامه ارتقاء امنیت پروازها، در سال 2016 تمامی شرکت های هواپیمایی خود را از این لیست سیاه خارج کند.

با این حال مشکل شرکت های قرقیزستان، تاجیکستان و ترکمنستان همچنان باقی است. شرکت های هواپیمایی قرقیز پیش از این بعضی از پروتکل ها و مجوزهای ایکائو و یاتا (انجمن بین المللی حمل ونقل هوایی) را دریافت نموده بودند و اکنون به نظر می رسد در آستانه خروج شرکت های هواپیمایی از لیست سیاه اتحادیه اروپا باشند. با این حال ترکمنستان همچنان در کوشش برای ارتقاء امنیت و کیفیت پروازهای خود است.

منبع: تسنیم

به "ترکمنستان هم پروتکل های ایکائو را اجرا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکمنستان هم پروتکل های ایکائو را اجرا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید