سونامی یخ، دیوار یخی باشکوهی را در طول خطوط ساحلی شهرهای کانادا ایجاد نموده است

به گزارش گالری ابزار زیبا، دیوار یخی غول پیکری در ساحل دریاچه Bras dOr در منطقه Cape Breton در استان نوا اسکوشیا به وجود آمده است. شاید عجیب به نظر برسد اما تا به امروز اثری از Jon Snow یا اژدها در آن حوالی گزارش نشده است!

سونامی یخ، دیوار یخی باشکوهی را در طول خطوط ساحلی شهرهای کانادا ایجاد نموده است

با توجه به اینکه قرار است فصل هشتم و آخرین فصل از سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) ماه آینده پخش گردد می توان گفت که به وجود آمدن این دیوار نشانه ای از آمدن زمستان است؛ البته نه در واقعیت، ولی خب هوا همچنان بسیار سرد است!

بر اساس گفته های The Weather Network، پدیده دیوار یخی، که به اسم تنه یخی یا سونامی یخ هم معروف است، زمانی اتفاق می افتد که بادهای شدید و یک جهته یخ های سطحی آب را می شکنند و سپس این تکه ها در امتداد ساحل روی یکدیگر انباشته می شوند.

طبق گزارش وب سایت هواشناسی کانادا، جریان های اقیانوسی و اختلاف دمای جزئی می توانند باعث وقوع چنین پدیده ای شوند که در آن به نظر می رسد یخ ها از آب خارج شده و به دیوار یخی بزرگ و مرتفعی از قطعات یخ تبدیل می شوند که گاهی اوقات بیش از 10 متر ارتفاع دارند.

کاربران زیادی عکس های زیبای این پدیده را در شبکه های اجتماعی به ویژه در اینستاگرام به اشتراک گذاشتند که بعضی از آنها را در ادامه مشاهده می کنید.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم احتیاج دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال

به "سونامی یخ، دیوار یخی باشکوهی را در طول خطوط ساحلی شهرهای کانادا ایجاد نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونامی یخ، دیوار یخی باشکوهی را در طول خطوط ساحلی شهرهای کانادا ایجاد نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید