طرز تهیه خوراک جگر مرغ با سیب زمینی و قارچ

به گزارش گالری ابزار زیبا، خوراک ها یکی از غذاهای خوشمزه نونی هستند که شما می توانید با انواع گوشت و مرغ و جگر تهیه کنید.

طرز تهیه خوراک جگر مرغ با سیب زمینی و قارچ

به گزارش بهترین ها، این بار قرار است با جگر مرغ یک خوراک خوشمزه به شما یاد دهیک که طعم و مزه خوبی دارد و شما می توانید با سیب زمینی سرخ شده یا سبزی و ترشی این خوراک را میل کنید.

جگر مرغ سرشار از آهن است و نقش بسیار مهمی در بهبود روند بیماری های مختلف دارد، زیرا برای مبارزه با استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن و سلامت استخوان ها گزینه بسیار خوبی می باشد و می توانید در برنامه هفتگی خود این غذا را تهیه کنید.

مواد لازم

جگر مرغ 1 بسته

پیاز 2 عدد

سیر 3 حبه

قارچ 5 عدد

کره 1 ق غذاخوری

رب گوجه فرنگی 1 ق غذاخوری

نارنج یا آب نارنج 1 استکان

گشنیز به دلخواه

سیب زمینی 2 عدد

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به اندازه لازم

طرز تهیه خوراک جگر مرغ

مرحله اول: آماده سازی جگر مرغ

ابتدا باید جگر مرغ را تمیز کنید و به قطعات ریزتر خرد کنید و یا می توانید از بسته بندی های آماده بهره ببرید و جگر مرغ را بشورید و بعد به مدت 10 دقیقه داخل آب جوش آمده بریزید و آبکش کنید این کار باعث گرفتن بوی زهم می گردد و نیم پز می گردد.

مرحله دوم: تفت دادن

در ادامه یاد پیازها را پوست بگیرید و نگینی یا خلالی ریز خرد کنید و به همراه 2 ق غذاخوری روغن و ادویه ها داخل تابه سرخ کنید تا طلایی گردد، برای این که پیاز خوب پخته و کمتر روغن ببرد ابتدا کمی آب جوش اضافه کنید تا پخته گردد و بعد سرخ گردد.

مرحله سوم: تفت دادن جگر مرغ

در ادامه باید جگر مرغ را به همراه سیر رنده شده اضافه کنید و مواد را باهم تفت دهید تا سرخ گردد و داخل همان تابه کره و رب و قارچ اسلایس شده را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و رب رنگ باز کند و بعد آب نارنج یا اضافه کنید و به مدت 15 دقیقه زمان دهید تا جگر مرغ با حرارت کم پخته گردد.

مرحله چهارم: تهیه خوراک جگر مرغ

در ادامه باید سیب زمینی ها را پوست بگیرید و نگینی یا خلالی خرد کنید و داخل تابه سرخ کنید و در انت ها کمی گشنیز خرد شده به مواد جگر مرغ اضافه کنید و به همراه سیب زمینی میل کنید می توانید به دلخواه جگر مرغ را با برنج یا نان سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خوراک جگر مرغ

می توانید به دلخواه از کمی قارچ و فلفل دلمه بهره ببرید.

می توانید بجای رب از پوره گوجه فرنگی بهره ببرید.

حتما باید با حرارت کم پخته گردد و اندازه پیاز زیاد باشد.

گشنیز خرد شده علاوه بر طعم خوبی که به غذا می دهد برای تزیین نیز گزینه خوبی می باشد.

منبع: فرارو

به "طرز تهیه خوراک جگر مرغ با سیب زمینی و قارچ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خوراک جگر مرغ با سیب زمینی و قارچ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید