لاوروف: غربی ها گستاخانه در امور داخلی بلاروس دخالت می نمایند

به گزارش گالری ابزار زیبا به نقل از تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه در هفدهمین نشست سران سرویس های امنیتی و اطلاعاتی کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) اعلام نمود که روسیه نگران مداخله وقیحانه آمریکا و اتحادیه اروپا در امور داخلی بلاروس است.

لاوروف: غربی ها گستاخانه در امور داخلی بلاروس دخالت می نمایند

لاوروف در این باره گفت: آمریکا و اتحادیه اروپا همچنان به اعمال فشار سیاسی و بعلاوه فشارهای تحریمی علیه مقامات مینسک ادامه می دهند و همزمان کوشش های در جهت تحکیم جامعه و انجام اصلاحات قانون اساسی را نادیده می گیرند.

وی اضافه نمود: گام های اخیر اتحادیه اروپا اهداف واقعی را که برای تشکیل به اصطلاح مشارکت شرقی نقش داشته است، آشکار و در عین حال درباره هزینه ای که باید برای روابط خوب با غرب پرداخت گردد، صحبت می نماید.

مشارکت شرقی ابتکار مشترک اتحادیه اروپا، کشورهای عضو آن و شش شریک منطقه اوراسیا و اروپای شرقی شامل آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، گرجستان ، مولداوی و اوکراین است.

دولت مینسک در ژوئن 2021 تعلیق مشارکت خود را به علت تحریم های وضع شده به وسیله اتحادیه اروپا و تعلیق برنامه های اروپایی با هدف توسعه همکاری با این جمهوری، خاطرنشان کرد.

وزیر امور خارجه روسیه توضیح داد که فقط مردم بلاروس و نمایندگان قانونی آنها حق دارند آینده کشور خود را در چارچوب قوانین ملی فعلی مشخص نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "لاوروف: غربی ها گستاخانه در امور داخلی بلاروس دخالت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: غربی ها گستاخانه در امور داخلی بلاروس دخالت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید