نشست قریب الوقوع روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه، قزاقستان آماده میزبانی است

به گزارش گالری ابزار زیبا، وزیر خارجه قزاقستان امروز (سه شنبه) گفت، مقدمات برای برگزاری نشست روند آستانه درباره سوریه طی ماه جاری میلادی در جریان است. پیش از او معاون وزیر خارجه روسیه گفته بود، کشورهای ضامن روند آستانه با هدف حل و فصل بحران سوریه به زودی نشستی در سطح عالی در نور سلطان، پایتخت قزاقستان برگزار می نمایند.

نشست قریب الوقوع روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه، قزاقستان آماده میزبانی است

به گزارش گالری ابزار زیبا، به نقل از شبکه روسیا الیوم، مختار تلیئوبردی، وزیر خارجه قزاقستان در کنفرانس خبری اظهار کرد، طرح هایی برای برگزاری نشست مذکور در جریان است و ما به نوبه خود آماده آن بوده و منتظر تاکید رسمی درباره زمان برگزاری آن هستیم.

وی تاکید نمود، روند آستانه همچنان مهم است و وضعیت به سمت ثبات می رود. علاوه بر آن تعداد شرکت کنندگان در نشست آستانه با پیوستن کشورهای ناظر یعنی لبنان، عراق و اردن گسترش یافته در حالی که ابتدا به کشورهای ضامن محدود بود و این به معنای آن است که برنامه های رایزنی این نشست گسترش می یابند.

در این راستا سرگئی ورشنین، معاون وزیر خارجه روسیه در جلسه شورای امنیت بیان کرد، برگزاری نشست هایی حول محور سوریه در سطح عالی در چارچوب روند آستانه ادامه خواهد داشت و قراراست نشست دیگری از این دست در آینده نزدیک در پایتخت قزاقستان برگزار گردد.

ورشنین از جامعه جهانی خواست به حمایت از فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه و کوشش برای حفظ مذاکرات سوری که قرار است اواخر اکتبر در ژنو شروع گردد، بپردازد.

این مقام دستگاه دیپلماسی روسیه با رد کوشش های مداخله در مذاکرات سوری - سوری و تحمیل خواسته ها بر سوری ها گفت : این مسائل با اصول فرهنگی، دینی و قومی این کشور در تعارض است.

ورشنین همچنین تاکید نمود، داعش و النصره در سوریه نابود شده اند و باید جنگ علیه کانون های تروریستی دیگر به خصوص در ادلب ادامه یابد.

وی در جلسه شورای امنیت گفت، ملت سوریه با مساعدت روسیه پیروزی قاطعی بر تروریسم محقق کردند و گروه های اصلی داعش و النصره و دیگر گروه های تروریستی که شورای امنیت آنها را همانند گروه های تروریستی می داند، نابود شدند اما نابودی تروریست ها از جمله کانون های بزرگ تروریستی نظیر ادلب باید ادامه یابد و نهایت دقت در حفظ جان غیرنظامیان رعایت گردد.

این اظهارات مقام روس در حالی مطرح شده که گی پدرسن، فرستاده سازمان ملل به سوریه در جریان جلسه شورای امنیت در روز دوشنبه گفت، کمیته قانون اساسی سوریه اولین نشست خود را در 30 اکتبر در ژنو برگزار می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نشست قریب الوقوع روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه، قزاقستان آماده میزبانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست قریب الوقوع روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه، قزاقستان آماده میزبانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید