همکاری سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی در حوزه گردشگری تقویت می گردد

به گزارش گالری ابزار زیبا، معاون گردشگری خراسان رضوی به همراه تعدادی از فعالان گردشگری این استان، وارد سیستان و بلوچستان شدند.

همکاری سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی در حوزه گردشگری تقویت می گردد

به گزارش گالری ابزار زیبا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان، مجتبی میرحسینی معاون گردشگری سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت: این سفر باهدف تقویت همکاری فعالان گردشگری دو استان انجام شده است.

او اضافه نمود: صنایع دستی سیستان و بلوچستان از صندلی بالایی برخوردار است و به واسطه ثبت دنیای روستای کلپورگان به عنوان روستای دنیای سفال، ثبت ملی ایرانشهر به عنوان شهر ملی سوزن دوزی و ثبت ملی تنگ سرحه نیک شهر به عنوان روستای ملی حصیر اهمیت بیشتری پیدانموده است.

میرحسینی گفت: وجود تمساح پوزه کوتاه در شهرستان سرباز، طبیعت نیک شهر و سواحل چابهار و کنارک نیز از جاذبه های منحصربه فرد این استان است.

او ادامه داد: اگر گردشگری شرق و شمال شرق کشور را مورد تأکید قرار دهیم، جاذبه هایی چون کوه خواجه، سایت دنیای شهر سوخته و دهانه غلامان توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب می نماید.

معاون گردشگری سیستان و بلوچستان اضافه نمود: مدت سه سال بر سواحل اقیانوسی چابهار و کنارک به ویژه منطقه گردشگری روستای درک و کوه های مریخی در حوزه گردشگری کار متمرکز صورت گرفت چراکه بر اساس مدل های بازاریابی در صنعت گردشگری تمرکز محرک توسعه است و امروز از توسعه چابهار به توسعه کل استان نزدیک شده ایم.

او با اشاره به این که فانوس گردشگری دریایی را باید در ایران روشن کنیم، اعلام کرد: سواحل مکران به عنوان تنها سواحل مرتبط با اقیانوس می تواند درزمینه تنوع بخشی به منابع درآمدی نقش ویژه ای را در اقتصاد ایران بر عهده بگیرد.

میرحسینی بابیان این که به وسیله سیستان و بلوچستان که تنها موقعیت ایران برای توسعه واقعی گردشگری است، می توانیم به توسعه پایدار ایران بی اندیشیم، یادآور شد: اگر تمرکز در حوزه گردشگری دریایی بیشترگردد، سیستان و بلوچستان دروازه توسعه ایران و شکل دهنده تمدن جدید کشور خواهد شد.

او اذعان کرد: تأسیسات گردشگری استان در سه سال گذشته رشد سه برابری داشته است و تاکنون 51 اقامتگاه بومگردی در سیستان و بلوچستان مجوز فعالیت اخذ نموده اند، 100 متقاضی نیز برای احداث اقامتگاه در حال فعال کردن واحدها هستند.

او گفت: در سال 96 معرفی سیستان و بلوچستان بیشتر در داخل استان و با برنامه ریزی برای از بین بردن فقر اطلاعاتی صورت گرفت اما از سال 98 با حمایت های معاون محترم رئیس جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی کشور، به صورت ملی برای معرفی سیستان و بلوچستان اقدامات هدفمندی آغازشده است.

معاون گردشگری سیستان و بلوچستان اضافه نمود: با توجه به موافقت های اولیه،این استان سال 99 میزبان وزرای گردشگری کشورهای مختلف دنیا خواهد بود، در این نشست مقدمات انتخاب سیستان و بلوچستان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند در سال 1400 فراهم می گردد..

او در ادامه به بازدید معاون گردشگری خراسان رضوی و فعالان گردشگری این استان از جاذبه های تاریخی زاهدان، بازار رسولی، بازار روز و بازارچه سرپوش اشاره نمود و گفت: بازدید از اطراف میر جاوه، اولین و قدیمی ترین خط راه آهن در مرز پاکستان، غارلاریز، سایت دنیای شهر سوخته و نشست با فعالان گردشگری را نیز در برنامه داریم.

میرحسینی گفت: از دو سال گذشته سیستان و بلوچستان نیز جز مقاصد گردشگری گردشگران اروپایی قرارگرفته است.

او اظهار داشت: به منظور ارزان سازی سفر و ایجاد انگیزه، حمل ونقل را برای تورهای ورودی در استان رایگان کردیم، افزایش خطوط پروازی بین زابل مشهد، زاهدان مشهد و چابهار مشهد نیز می تواند در کنار تبلیغات هدفمند تسهیل کننده سفر گردشگران به دو استان خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان باشد.

منبع: میراث آریا

به "همکاری سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی در حوزه گردشگری تقویت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی در حوزه گردشگری تقویت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید