برگزاری اولین نشست انجمن های میراث فرهنگی آذربایجان غربی

به گزارش گالری ابزار زیبا، اولین نشست هم اندیشی و گفتگو اعضای انجمن های میراث فرهنگی در اداره کل میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی برگزار گردید.

برگزاری اولین نشست انجمن های میراث فرهنگی آذربایجان غربی

به گزارش گالری ابزار زیبا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی؛ اولین نشست هم اندیشی انجمن های میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی با حضور دهیاران و اعضای انجمن های میراث فرهنگی تعدادی از روستاهای سطح استان در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار گردید.

در این جلسه عمومی، چهار نفر از مدیران و مسئولان ذی ربط از جمله مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به ایراد سخنرانی پرداخته و به اهمیت و صندلی انجمن های میراث فرهنگی و نقشی که در حفظ و مراقبت از آثار فرهنگی استان را دارند ، اشاره کردند.

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: به دلیل تعداد بالای آثار فرهنگی استان که در نقاط مختلف و روستاهای مختلف پراکنده اند ، حفظ و مراقبت از همه آنها به تنهایی از عهده این اداره کل خارج است و چاره ای جز همیاری دهیاران و اعضای انجمن های میراث فرهنگی وجود ندارد.

او ادامه داد: ما باید از مرحله صرفاً تشکیل انجمن ها ، عبور کنیم و با توجه به اساسنامه جدید قانون تشکیل و فعالیت انجمن ها ، می توان اقدامات موثر و قابل توجهی را انجام داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: یکی از ظرفیت های قابل اتکا انجمن های میراث فرهنگی در ارتباط با گردشگری و بوم گردی در روستاها توسط افراد علاقه مند و یاری انجمن ها است که این موضوع می تواند در توسعه گردشگری روستایی و اشتغالزایی برای روستا موثر و مفید باشد.

در این نشست ، عارف خدرلو مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراها نیز ضمن اشاره به وضعیت اقتصاد و اشتغال روستایی گفت: در موضوع توسعه اشتغال و در آمدزایی روستایی دیگر فقط دامداری و کشاورزی جوابگو نیست بلکه کسب و کارهای مرتبط با میراث فرهنگی روستایی و گردشگری ، می تواند خلاءهای موجود را پر کند.

خدرلو اضافه کرد: دفتر امور روستایی استانداری برای دهیاران روستاها طبق شرایط موجود 5000 میلیون ریال تسهیلات ارائه می دهد که اولویت هزینه کرد این اعتبارات نیز توجه به صنعت گردشگری در روستا، توسعه صنایع دستی و توجه به میراث فرهنگی از جمله موزه های روستایی است.

در این جلسه همچنین محمد اشتری عضو انجمن میراث فرهنگی استان توجه به تاریخ و تمدن و آگاهی سازی عمومی را ارزشمند دانست و گفت: در این خصوص مقوله ؛ هر روستا ، یک موزه می تواند ایده بسیار خوبی باشد و انجمن های میراث فرهنگی روستاها در اجرایی کردن آن نقش پررنگی داشته باشند.

همچنین در این نشست ، سرهنگ محمدی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان گفت: حضور 24 ساعته نیروهای یگان و نیروی انتظامی نمی تواند به اندازه حضور مشارکت عمومی و انجمن های میراث فرهنگی در حفظ از آثار و پیشگیری از وقوع جرم موثر باشد به همین دلیل از همه اعضای انجمن ها درخواست داریم ارتباط تنگاتنگی با این یگان داشته باشند.

در خاتمه این مراسم به تعدادی از اعضای جدید انجمن های میراث فرهنگی حکم عضویت رسمی اعطاء شد.

منبع: میراث آریا

به "برگزاری اولین نشست انجمن های میراث فرهنگی آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری اولین نشست انجمن های میراث فرهنگی آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید