ادبیات

برنده دو سیمرغ بلورین و یک دیپلم افتخار موسیقی متن معجزه پروین را می سازد

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، برنده دو سیمرغ بلورین و یک دیپلم افتخار موسیقی متن معجزه پروین را می سازد.

26 دی 1402

طعنه عجیب خواننده مشهور به گوشی های اندرویدی

زومیت نوشت: دریک، رپر آمریکایی، در آهنگ نو First Person Shooter به حباب های سبز اندروید هنگام ارسال پیغام به آی مسیج طعنه زد.

17 مهر 1402

تفال به حافظ امروز شنبه 1 مهر 1402؛ روی رنگین را به هر کس می کند همچو گل

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

1 مهر 1402

کاوه گوهرین درگذشت

کاوه گوهرین، شاعر، نویسنده و پژوهشگر، در 68 سالگی از جهان رفت.

11 شهریور 1402

چگونه رفتار خود را بهتر کنیم؟

بسیاری از تحقیقات روان شناختی در خصوص احساسات صرفا به بعضی احساسات ساده مانند غم،ترس و تعجب توجه دارند. احساسات انسان ها بسیار گسترده است. قطعا برایتان پیش آمده درجایی در برخورد با موضوعی احساسی داشته باشید که نتوانید آن را برای دیگران بازگو کنید. این...

2 شهریور 1402

تمدید مهلت ارسال اثر به دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان آذربایجان غربی

خدیجه معصومی، در گفت وگو با خبرنگاران در ارومیه، گفت: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در آذربایجان غربی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومین (ع) و آموزه های آن به ویژه فرهنگ منوّر رضوی، توسعه فعالیت های کتاب خوانی و مطالعه کتاب های مرتبط...

8 تیر 1402

جشنواره قصه گویی ارتقای مهارت کتابداران را در پی دارد

به گزارش خبرنگاران در شیراز، آمنه دردانه، مسئول کتابخانه کوثر نور نی ریز و از راه یافتگان مرحله نهایی دومین دوسالانه قصه گویی نهال امید ضمن ابراز خرسندی از روند برگزاری جشنواره، گفت: جشنواره قصه گویی نهال امید از جمله طرح ها و برنامه های بسیار خوبی...

4 تیر 1402

جوایز نویسندگان رنگین پوست برتر اهدا شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از بوکز اند پابلیشینگ، جایزه کتاب سال جالاک و جالاک کودک و نوجوان- که در سال 2020 راه اندازی شد- در پی تجلیل از کتاب های نویسندگان سیاهپوست، آسیایی، اقلیت های قومی و جوامع غیرسفیدپوست بریتانیاست.

9 خرداد 1402

داستان های عامه پسند؛ درباره فیلم استخر بی پایان

داستان استخر بی سرانجام درباره رمان نویسی به نام جیمز فارستر است که با همسرش، دختر یک ناشر بسیار مشهور، به یک هتل و استراحتگاه در کشور خیالی لی تولکا سفر نموده اند. فارستر بعد از انتشار یک رمان نه چندان پیروز، دچار بن بست ذهنی شده و نمی تواند چیزی...

24 اسفند 1401

تفال به حافظ امروز دوشنبه 12 دی ماه 1401

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

21 دی 1401

بچه ها داور مسابقه کتابخوانی می شوند

بچه ها کتاب های نوشته شده به وسیله همسالان خود با موضوع آب را در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران داوری می نمایند.

26 مهر 1401

علت تدوین کدهای اخلاقی در صنعت گردشگری چه بود؟

در این میان توسعه عنان گسیخته گردشگری در دهه های 1970 و 1980 که بدون توجه به اصول پایداری و احترام به محیط اعم از طبیعی و انسانی انجام گرفته بود، منجر شد تا به تدریج، سیاستگذاران گردشگری در سطوح محلی، ملی و بین المللی در پی یافتن راهکارهایی برای کاستن از اثرات...

25 مهر 1401

نامگذاری خودروی ری را؛ یک داستان عاشقانه یا شاعرانه؟

ری را نام جدیدترین محصول ایران خودرو است که دلیل انتخاب این نام برای یک خودرو سوال برانگیز شده است. این خودرو از نظر طراحی و امکانات فنی مورد توجه کارشناسان خودرویی قرار گرفته، اما در مورد دلیل انتخاب این نام برای یک سواری سناریوهای مختلفی گفته شده است.

10 شهریور 1401

تفال به حافظ 18 فروردین ماه 1401

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

6 خرداد 1401

تاریخ سفر: از کشف قاره آمریکا تا اولین آژانس گردشگری جهان

از کشف قاره آمریکا تا شکل گیری اولین آژانس گردشگری جهان در این بخش از تاریخ سفر خواهیم گفت. با خبرنگاران همراه باشید.

24 اردیبهشت 1401

ترجمه سریع کتاب های پرفروش از روی ناچاری!

ارسلان فصیحی درباره ترجمه کتاب های عامه پسند می گوید: مترجم می خواهد کتابی را که ترجمه می نماید فروش برود، مشهور بودن کتاب و نویسنده اش یکی از عواملی است که باعث استقبال مخاطب و پرفروش شدن کتاب می گردد و این از روی ناچاری است.

24 فروردین 1401

با تور مجازی از دریاچه هیبارا در ژاپن بازدید کنید

مثلث باندای منطقه ای کوهستانی با سه دریاچه بی نظیر است که در منطقه تاریخی فوکوشیما قرار گرفته است. دریاچه هیبارا، مهم ترین دریاچه این منطقه تلقی می شود.

18 فروردین 1401

عکس خیلی خصوصی الهه حصاری در اتاق خوابش

خبرنگاران: الهه حصاری تصاویر زیر را با هودی خوشگلش در اینستاگرام منتشر نموده است.

11 بهمن 1400

فیلم تحقیرآمیز از شیوا طاهری ، با لباس خاص مدل فروش خودرو شد

خبرنگاران: شیوا طاهری در اقدام شوک آوری مدل برای فروش خودرو شد.

29 دی 1400

بهترین فیلم های فوتبالی تاریخ سینما به بهانه آغاز یورو 2020

تهران (پانا) - همزمان با آغاز رقابت های فوتبال قهرمانی اروپا موسوم به یورو 2020 (با یک سال تاخیر)، گادرین فهرست بهترین فیلم های فوتبالی تاریخ را به انتخاب منتقد ارشد خود معرفی کرد.

6 مرداد 1400
تعداد: (36)